1

hej har ett par solex 36/40 som ja har tänkt sätta dit på min 72a men är lite så där på förgasare själv har grejat med lite olika sorters förgasare men aldrig vart på solex gasare så mycket.. det jag vet själv när ja kollat lite snabbt på dom är att det enda som saknas är själv el-choken annars verkar dom vara kompletta.

tänkte se om det finns någon som har nått bra tips på nått ställe man skulle kunna lämna in såna på service/genom gång gärna i Göteborgs trakten, eller kanske någon här som är lite bättre än mig på de.

//halle

2

hej .
Det finns renoverings satser till dessa i England för ca halva priset mot här hemma.
Det är inte så svårt och krångligt .det finns med en sprängskiss i satsen eller så
tar man lite foton medans man skruvar .

Sidan där du hittar satsen heter sciperformance.co.uk
företaget i fråga är southern carburetters.

klicka dig fram så hittar du säkert det du letar efter.

Robert.

3

Halle skrev:

hej har ett par solex 36/40 som ja har tänkt sätta dit på min 72a men är lite så där på förgasare själv har grejat med lite olika sorters förgasare men aldrig vart på solex gasare så mycket.. det jag vet själv när ja kollat lite snabbt på dom är att det enda som saknas är själv el-choken annars verkar dom vara kompletta.

tänkte se om det finns någon som har nått bra tips på nått ställe man skulle kunna lämna in såna på service/genom gång gärna i Göteborgs trakten, eller kanske någon här som är lite bättre än mig på de.

//halle

Du kan åka ned till misab på ringön
Dom har hållt på med förgasare i 40år så dom  brukar lösa det mästa
Ps dom är inte biliga
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke