26

Hei
er det får sent å bestille noe nå og hvem tar i mot bestilling fra Sweden?

Mags

27

Tyvärr så var sista dagen i fredags, den 13/1-2012 sa Chris

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

28

Fick just veta från Chris att hans December leverans från Gerson är utsatt till slutet av Februari... han visste inget mer om Mars leveransen ännu men risken för att den också blir försenad är väl stor.

Så det är väl bara och hålla tummarna och hoppas på det bästa... den som väntar på nåt gott... ICQ/ad

Buy the ticket, take the ride... - HST

29

Hei
er det noe nytt om leveringa i Mars?
Mags

30

December leveransen är på väg nu men Chris har inte fått nåt nytt datum på 'Mars' leveransen... Gerson har visst lite problem med eftersläpande orders och följande förseningar.

31

Nån som hört nåt från Chris?

32

Jag pratade med Bengt i Tierp om de plåtar som skulle sam fraktas och han hade varit i kontakt med Chris men tydligen så var inte allt hemma än.
Men min Mars 2011 beställning skulle tydligen finnas i England nu! ICQ/ag

33

Löf skrev:

Fick det här idag. Det är inget löfte från Chris utan mer en indikation på att det börjar bli dags för leverans ;-)

//I have hust heard from Gerson that the shipment should be ready in apx 2 weeks and therefore I should get it delivered in apx 4 weeks//

34

Exakt samma meddelande fick jag ICQ/ag

Bengt i Sala

35

ICQ/ag

36

bdagman skrev:
Löf skrev:

Fick det här idag. Det är inget löfte från Chris utan mer en indikation på att det börjar bli dags för leverans ;-)

//I have hust heard from Gerson that the shipment should be ready in apx 2 weeks and therefore I should get it delivered in apx 4 weeks//

Det låter bra! Kan hända att man har grejjerna innan nyår då... ICQ/ad

37

Nu får vi hålla alla tummar å fingrar å ben i kors att gersonleveransen är komplett! För den har just landat i UK och ska bara förtullas så får Chris lösa ut det  ICQ/ag  ICQ/ae

Bengt i Sala

38

Wohoo! ICQ/ag

39

ICQ/ae

40 Senaste redigerad av iooor_21 (2012-09-28 05:16:17)

ICQ/ab
Man kanske får något kul till jul iaf

Nytt mob nr...

41

Frågan är bara vilken jul... ICQ/ae

42

Då har jag just betalat frakten på 375kg grönplåt inkl, embalage... ICQ/ae
Så om inte Murphy kommer och stökar så borde grejerna vara hemma inom 14 dagar...kanske?  ICQ/an

Alla som vet med sig att Er beställning ska komma till mig kan väl maila mig Era namn och telefonnummer, samt att det vore guld om jag fick en kopia på Er order för att ha någon form av koll och gämförelse med vad som kommer. Tror ju att Chris har märkt upp och packat allt efter konstens alla regler, men man vet ju aldrig.

barndoor51(at)hotmail.com
tel. 0708480477

Bengt i Sala

43

Jag har plåt som är på väg till dej, skall kolla upp ikväll och skicka dej en lista på vad jag väntar på.

44

Skickar en lista imorgon om jag inte glömmer

Nytt mob nr...

45

Här har du min lilla lista
http://i280.photobucket.com/albums/kk168/iooor_21/order.png

Nytt mob nr...

46

Gerson skrev följande på thesamba för en stund sen.

Etienne will be in the U.S. and down here in Bogota at the shop in a couple of weeks, we are going to sit down and standarize the prices for the whole of Europe....keep in mind that VAT,duties, profit and the cost of transportation, always adds to the cost of the product.....right now I am selling parts to some clients in the UK who do not wish to wait, or the ones that have cars being worked on at a shop...but these prices are not really "real" prices..they are prices that come direct from me, and those are not really the correct prices.........there will be a distributor in the UK, and just about every other country in Western Europe starting early next year, we hope to have at least some basic product in stock....this is also the reason for Etienne's visit....

http://www.thesamba.com/vw/forum/viewto … 98#6299598

47

Bengt har skickat min order till dig!

48

De produkter som gerson skriver om, är det endast plåt till barndoor's eller kommer de även sälja delarna de gör till splittbaggarna oxå? Vore ju nice att veta.

Medlem i Halmstad Luftkühlers

49

Han skriver ju inlägget i en splittbaggetråd så då borde det ju innebära delar till dessa också?

50

Han skriver "some basic product", så jag antar att det hans storsäljare i första hand, vad det nu kan vara ICQ/ab. Sedan utgår jag även från att allting kommer att vara tillgängligt, men då inte "of the shelf"