1

Fick mail idag från Musclebus och som jag tolkar det så kommer dom bara ta hem en sändning till av grön plåt. Och sista beställningsdag är på fredag 6PM.

urklipp från mailet
"I just thought I'd notify you that the March Klassicfab panels shipment will be the last one that we are to bring over

If you wish in add any extra panels to your order for this shipment then I will need to know by Friday @ 6pm"

Så är det någon som vill ha plåt snabba på

Nytt mob nr...

2

iooor_21 skrev:

Fick mail idag från Musclebus och som jag tolkar det så kommer dom bara ta hem en sändning till av grön plåt. Och sista beställningsdag är på fredag 6PM.

urklipp från mailet
"I just thought I'd notify you that the March Klassicfab panels shipment will be the last one that we are to bring over

If you wish in add any extra panels to your order for this shipment then I will need to know by Friday @ 6pm"

Så är det någon som vill ha plåt snabba på

100% betalning så fort ordern bekräftats, dvs inte som tidigare att man betalat handpenning först och remaindern när det lämnat hamn i Colombia. Kan ju vara bra att veta när man skattar hur mycket pengar som skall upp.

3

Eller så ska han ta en jääättelåååång semester på Bahamas.....
Hoppas inte att det är så....för jag har just betalt beställningen jag gjort.

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

4

Hi Bengt,

no there is no vacation for me for a long time  ICQ/ad  just a break from the work involved in getting these panels over and out to customers ICQ/ad

it is time to earn some real money and I have buses to build  ICQ/ab

All the Best .... Chris

(from google translator, I apologise if it is not all correct)

Hej Bengt,
nej det finns ingen semester för mig under en lång tid bara en paus från arbetet med att få dessa paneler över och ut till kunderna är det dags att tjäna lite riktiga pengar och jag har bussar för att bygga ..
Alla de bästa .... Chris

5

Hallo, är det fler här inne som väntar delar från Chris i nästa sändning?
Tänkte om det är nån som håller till i samma del av landet och vill dela frakt?
Jag bor ju i Norge men tänker få delarna sända hem till Hälsingland så om nån bor i Hälsingland/Gästrikland/Dalarna/... eller va som kan passa och vill dela frakt så... skrik ut! Default/yikes  ICQ/ad  ICQ/ab

Buy the ticket, take the ride... - HST

6

Jag/vi har en stor order på väg med bara skrymmande plåt så är jag "tvungen" att ha den levererad till mig i Sala.
Men det är helt ok för mig att andras ordrar kommer sampackat med vårt och att det hämtas hos mig vid tilfälle. Och att vi delar på frakten procentuellt/pris.

Bengt i Sala

7

musclebus skrev:

Hi Bengt,

no there is no vacation for me for a long time  ICQ/ad  just a break from the work involved in getting these panels over and out to customers ICQ/ad

it is time to earn some real money and I have buses to build  ICQ/ab

All the Best .... Chris

(from google translator, I apologise if it is not all correct)

Hej Bengt,
nej det finns ingen semester för mig under en lång tid bara en paus från arbetet med att få dessa paneler över och ut till kunderna är det dags att tjäna lite riktiga pengar och jag har bussar för att bygga ..
Alla de bästa .... Chris

I am not worry... ICQ/ab

Bengt i Sala

8

Barndoor51 skrev:

Jag/vi har en stor order på väg med bara skrymmande plåt så är jag "tvungen" att ha den levererad till mig i Sala.
Men det är helt ok för mig att andras ordrar kommer sampackat med vårt och att det hämtas hos mig vid tilfälle. Och att vi delar på frakten procentuellt/pris.

Bollnäs - Sala, det är ju bara en tre timmars biltur de, kan va ett alternativ om ingen närmare skall ha delar, vi kan se när det närmar sig leveransdatum.

9

Jag har en order som förhoppningsvis de sista bitarna ska rammla in med denna sändning.
Men jag bor ju lite längre ner i landet!

10

Vad jag förstod på Chris så hade han ganska många beställningar till Sverige i nästa sändning så det borde inte vara helt omöjligt och få samla ihop dom om intresse finns.

11

Löf skrev:

Vad jag förstod på Chris så hade han ganska många beställningar till Sverige i nästa sändning så det borde inte vara helt omöjligt och få samla ihop dom om intresse finns.

Jag pratade med honom i morse. Han såg gärna att alla svenskar gick ihop och fick plåten levererad till ett ställe.

Alte Liebe rostet nicht!

12

nizekustoms skrev:
Löf skrev:

Jag pratade med honom i morse. Han såg gärna att alla svenskar gick ihop och fick plåten levererad till ett ställe.

Så länge det praktiskt går och göra rent geografiskt så ser ja inga problem för min del, eller ett par leveranser till 'centrala' punkter i Sverige...

Vilka är vi då som skall ha?

nizekustoms - Falköping
Lats.T - Motala
Barndoor51 - Sala
Löf - Bollnäs

Fler?

13

I våran sändning så är det Björn Olsén(Mariestad), GustaF(Ludvika), Patrik(Ludvika), Thomas L o jag i Sala
En liten del av våra grejer kommer med Januarileveransen och det stora lasset i Mars.

Bengt i Sala

14

Jag har nu pratat med Bengt och ska styra över min order så att jag hämtar upp den i Sala.

15

Jag kommer inte vara med och beställa alls denna gången så tänk inte på mig.

Alte Liebe rostet nicht!

16

Jag ska också ha några plåtbitar, Demian och jag hade en lång diskussion i dag om hur jag ska göra.
Riva ur allt eller del laga ICQ/ad

Är det ok om jag också beställer med dig Bengt?

17

hmm kanske man skulle skicka sin plåt till dig bengt också, så fick man en anledning att spana på andras projekt ICQ/ab
har iof en rätt stor hög plåt som ska hem i mars leveransen, 40k plåt..
får fundera på det

Nytt mob nr...

18

Jösses vilken grön stor hög det kommer bli!  ICQ/ae

>>Fidde! Det går bra det, tala bara om för Chris att delarna ska skickas till mig. (Bengt Nyberg SALA)

Fraktkostnaden kommer sedan att delas i % av allas orderstorlek.

Kom ihåg att Chris tydligen vill ha hela ordrarna betalda i förskott nu för tiden.

>>iooor_21! Helt ok.

Bengt i Sala

19 Senaste redigerad av iooor_21 (2012-01-13 09:12:37)

Jag har ej behövt betala min order i fullo, bara 50%. Tror det beror på om det ingår i standard sortimentet eller inte (har för mig att jag läst något sådant).

Nytt mob nr...

20

Ja du Bengt, kan den stora gröna högen bli lite större...? ICQ/ad
Jag har inte så mycke, golv fram, ett hörn upp till list, nedre del av front å lite smådelar... får det plats i garaget ditt Bengt?
Vet inte helt när ja kan hämta delarna... kan dom i så fall få ligga tills jag har 'vägarna förbi'?
Mina delar är i alla fall betalda till 100%.

21

Löf skrev:

Ja du Bengt, kan den stora gröna högen bli lite större...? ICQ/ad
Jag har inte så mycke, golv fram, ett hörn upp till list, nedre del av front å lite smådelar... får det plats i garaget ditt Bengt?
Vet inte helt när ja kan hämta delarna... kan dom i så fall få ligga tills jag har 'vägarna förbi'?
Mina delar är i alla fall betalda till 100%.

Helt okej för mig,
Vi får hoppas att det är olika följesedlar så det inte blir några oklarheter...

Bengt i Sala

22

Ok, tack för det.
Skulle nog tro att Chris skickar med allas beställningslistor så det skall nog inte vara några stora problem.

23

Nu är det beställt, tack Demian ICQ/ab det blir en total urblåsning med nytt golv i både lastutrymme och förar cupen ICQ/ag

24

Fidde skrev:

Nu är det beställt, tack Demian ICQ/ab det blir en total urblåsning med nytt golv i både lastutrymme och förar cupen ICQ/ag

Jag kan ta hand om ditt gamla golv om du tar ut "hela" golvet som en rulle. Vi kan spåna på det i helgen om du ska till borlänge?

Bengt i Sala

25

Barndoor51 skrev:
Fidde skrev:

Jag kan ta hand om ditt gamla golv om du tar ut "hela" golvet som en rulle. Vi kan spåna på det i helgen om du ska till borlänge?

Jag kommer till 100% har ju haft tanken att spara det till 58 Panelen men om du vill ha det
vore det bara kul. Men att ta ur det helt är ett jävla jobb, eller?