Jaha då kommer en beskrivning på mitt lilla objekt Askungen. Namnet Askungen har den fått av Nicko som "bärgade" bussen med hjälp av några go grabbar. den stod då omringad av askar som fick kapas ner för å få fram den. Sen gick den till nån i skånetrakten som jag senare köpte den av.
Då såg den ut så här.
Sen kommer här lite bilder under renoveringens gång....

Som ni märker så är det lite oordning bland bilderna men så såg det ut i det stora hela, dom längsgående rambenen var av på 4 ställen så hade det varit en dubbeldörr so hade den inte hållit ihop så bra som den ändå gjorde, den hade sjunkigt ner över ramen bak. Men med gratis plåt å svetstråd så blev det till slut en buss av denna oxå....köpte den 20e dec -08, låg ute hela vintern då jag inte fick in den i mina föräldrars kallgarage, å det är ganska skönt å ligga å svetsa såvida det inte går ner under nollan, myggfritt å flugfritt, me like!
Askungen gick(körde) på sin första bal Bugrun -09, körde på trailer dit å sen körde jag första repan in genom grindarna. Efter BG så blev det lite stiltje, för varmt å meka ;-). Regbesiktning blev 10-04-12 med lite mindre 2:or, 10-05-09 var det dags för vanlig besning och det blev lite saker där oxå, sen tog det en besning till innan dom blev nöjda å Askungen fick köras lagligt på allmän väg för första gången på 44år.
Har kört med den dagligen så fort vädret tillåter men det är mkt kvar å göra.
Att göra lista:
*små plåtarbeten
*lackering
*inredning
*straigt axel
*vända spindlar fram
*fixa växellänkaget
*stereobygge
*safarirutor
Säkert lite mera saker men det som kommer att göras först nu är SA, vända spindlar och helt ny inredning.
Just nu håller jag på med JP:s grafittibuss som snart ska provköras sen efter den så ska jag svetsa upp en -66a lyxbuss, sätta dit front å diverse rostskador...båda dom ska förhoppningsvis till Bugrun i år...huuua....
Fortsättning följer......