johan_l skrev:Säger det igen, underhållande tråd och nu med humorinslag,
men ni har mer energi än en duracellkanin, tänk om man hade det! Kul att se denna test, det jag saknar är en rostig yta på en mjuk plåt som man kan böja och se om färger sprätter av, har sett olika lack tex på "nyare" bilar som lackats "på fabrik" där vissa verkar vara sega och klara en rejäl bula eller krock/skrapvåld medans andra verkar vara spröda och spricka istf att töja sig och böja sig med...
Ja, det blev möjligen lite överdrivet - men gjort är gjort
.
Vi hittade inget rostigt & böjbart inne i garaget just nu, eftersom vi har en såpass frisk bil som projekt. De gamla bitarna brukar vi köra till skroten med jämna mellanrum.
tycker ni gör helt rätt som bjuder på er själva, var absolut ej kritik utan tvärt om!
det enda som stör mig om testet ni gör blir bra är att jag nu målat nästan allt till mitt splitbygge med vanlig hagmans-grund så visar por15 överlägset resultat så ångrar man ju att man inte tog det spåret, jag har nämligen blästrat smådelar men plattan körde jag med roterande stålborste på vinkelslipen och det blir ju ärligt talat inte helt bra, men det var så bökigt att få iväg grejjorna på blästning så med min knappa tid jag kan lägga på mitt projekt så fanns inte tid till det...
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)
men ni har mer energi än en duracellkanin, tänk om man hade det! Kul att se denna test, det jag saknar är en rostig yta på en mjuk plåt som man kan böja och se om färger sprätter av, har sett olika lack tex på "nyare" bilar som lackats "på fabrik" där vissa verkar vara sega och klara en rejäl bula eller krock/skrapvåld medans andra verkar vara spröda och spricka istf att töja sig och böja sig med...
.
!

. Men de olika fälten är inte så lätta att se…

VAFALLS? Salt i diskmaskinen
!
...