1 Senaste redigerad av Notchback Racing (2012-01-03 12:27:35)

Hej!

I år finns det fler möjligheter att köra än tidigare år. Om man har ordning på prylarna kan man åka varje helg i augusti och första helgen i september.

Missade att skriva att det är på Kjula som Todi informerade om.

Vi folkaåkare är inbjudna att åka två tävlingar med samma setup som förra året dvs egna klasser, om inte vill åka 4TO6 förstås, den 9 - 10 juni och 1 - 2 september. I samma tävlingar kommer bland annat Vintage drags och Top Doorslammer att köra. Banan kommer med andra ord att vara grym.

Mer information kommer, men som det flesta säkert redan vet måste de som åker snabbare än 9.99 ha HANS skydd i år.

//Johan

Turbo Town "Home of overboost addicts"

2

Var?

3

Kjula skulle jag tro....

4

När är den första körningen på kjula?    För engångsskull är min bil hel å bara väntar   ICQ/ag

5

12 - 13 maj är första racet

6

Då ska man befinna sig där då med andra ord....Yes!

7

Notchback Racing skrev:

Hej!

I år finns det fler möjligheter att köra än tidigare år. Om man har ordning på prylarna kan man åka varje helg i augusti och första helgen i september.
Vi folkaåkare är inbjudna att åka två tävlingar med samma setup som förra året dvs egna klasser, om inte vill åka 4TO6 förstås, den 9 - 10 juni och 1 - 2 september. I samma tävlingar kommer bland annat Vintage drags och Top Doorslammer att köra. Banan kommer med andra ord att vara grym.

9-10 Juni är väl samma helg som Bug-Run på Mantorp ? (om det nu blir ngt iår??)

Om inte BR skulle bli av, så kan det ju bli lite fler VW på Kjula denna helg......annars blir det svårt att välja ?-)

8

Nej det blir inte svårt att välja! Race i några timmar eller i 2dagar...

9

Varför skulle inte BR bli av?
Det är väl inte Mantorp Events som arrangerar det dessutom tror jag inte att konkursen är ett faktum, bara ansökan som är inlämnad men så vitt jag vet är den inte godkänd ännu.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

10

Idag gick dom i kk, det påverkar inte bug run över huvudtaget.  ICQ/ab

11

Tobias J skrev:

Idag gick dom i kk, det påverkar inte bug run över huvudtaget.  ICQ/ab

Finns det någonstans att läsa om denna KK ?

12

vet ej, jag maila o fråga Grape, så det inte blir massa rykten...

13

http://www.corren.se/ostergotland/mjolb … Id=5900704

72a Typ3 Fastback 2625cc turbo
90a T3 Doka oturbo
68a Typ1 Autostick 1600cc sugturbo aka"Slo'white"
73a Typ3 Fastback "Coldballs" turbo
64a Typ1 2110cc turbo

14

Nu börjar det att närma sig första race, det är ett iofs i Maj men jag tänkte närmast på TTS. Information finns på www.kjuladragway.com.

Se till att få bilarna klara och kom och kör, vi är väldigt omtyckta av både publik och arrangörerna. Vet om ett par väldigt heta bilar som kommer och kör. Kan gå fort i år  ICQ/ag

Information från arrangörerna.

"Lite nyheter  för 2012

Nytt för i år är att vi kommer att använda ett helt nytt anmälningssystem som ligger utanför ”huset”. Detta kommer medföra en anmälningsavgift på 100:-

per deltagare och race för att täcka administrativa kostnader. På anmälningssidan; dragracing.eu kommer du att kunna skapa din egen

förare- och teamprofil. Gå gärna in och gör den nu så är det gjort, även om du inte tänker köra det första racet. Registreringen är gratis.

Nytt för i år är att vi också har ett samarbete med Gasoline Magazine. Vi får se under sommaren vad vi hittar på tillsammans med dom.

Anmälningsavgifterna kommer att variera något, beroende vilken tävling som kommer att köras, då tex. SDS har en fastställd avgift för hela Sverige.

El betalas i samband med anmälan. Om problem med elen uppstår på banan, eller att du inte använder NÅGON el, så betalas elavgift tillbaka på plats.

Varje team ska ha en jordfelsbrytare mellan team och skåp. Jordfelsbrytare kan du köpa hos tex Biltema. Alla kablar ska vara godkända för utomhusbruk.

"

15

Nu är det inte många veckor kvar. Vilka tänkte komma och bränna lite gummi och umgås lite i depån?

Vet redan om ett par riktigt snabba bilar som kommer att försöka sätta nya personliga rekord.  ICQ/ag

16

Så om man vill köra så kostar det 1000kr + 100kr + 500kr obligatorisk el, samt att slicks måste användas - är det korrekt ?
Är det klassen 4 to 6 som gäller? Står inget om särskild VW-klass på Kjulas hemsida.....

17

Jag ska prata med arrangörerna i veckan.  Ska försöka få till en Test n tune vw. Annars är 4 to 6 en kul klass. Om man åker ur blir man flyttad till test n tune och får köra vidare. 1000 kr innefattar 3 meckar vad jag förstod. Om man inte vill ha el behöver man nog inte. Jag kommer att ha el för den som behöver låna för maskiner etc.

18

Pratade med arrangörerna idag och vi kommer inte att kunna ha en egen klass i år i och med att det är så många klasser som ska göra. De vill att vi kör i och anmäler oss till 4 to 6 i första hand. Om man blir eliminerad får man åka vidare i test and tune. Det går förstås att anmäla sig till test n tune också men åker man i en klass är man garanterad ett antal kval rundor TT får vänta till sist.

Man tror att de kan bli över 200 bilar på tävlingen så det blir mycket att se på.

19

När måste man anmäla sig senast? Håller på för fullt med att få ihop bilen och hoppas kunna premiärköra 9 juni ICQ/ab

20 Senaste redigerad av Tekken (2012-05-18 20:14:24)

Vi kommer!

Post's attachments

juj25.JPG, 78.84 kb, 1000 x 750
juj25.JPG 78.84 kb, 301 downloads since 2012-05-18 

21

Enligt www.kjuladragway.com öppnar man anmälan idag

22

Jag kommer och tjatar i depån.  ICQ/ag

23

Sorry - blir Bug-Run för mig....softar med liten trimmad1200:a motor i bilen (eller bara tar husvagnen/Cal-Lookern dit?)
Men lycka till alla VW-racers!

24

Då var vi iallafall 3 bilar anmälda  ICQ/ag Dags att anmäla sig för att vara säker på att få åka.

Hittills:
Jag
Stian Abell Larsen
Niklas Haglund, med nya bilen ICQ/ag

Vet om några till som har pratat om att komma.

25

Notchback Racing skrev:

Då var vi iallafall 3 bilar anmälda  ICQ/ag Dags att anmäla sig för att vara säker på att få åka.

Hittills:
Jag
Stian Abell Larsen
Niklas Haglund, med nya bilen ICQ/ag

Vet om några till som har pratat om att komma.

Jag kommer och kollar, skall bli skoj med dragrace igen!

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015