1

Hejsan, jag tror jag ska döö..... !! Default/hmm  Har fixat upp, blästrat & lackad skivor & OK, bytt nipplar and so on - som jag hade liggandes till Bay, för att byta ut mot mina rostiga/dåliga som sitter på min nuvarande -72a

Vet ej vilken årsmodell de andra kom ifrån, men skivorna bygger 4mm extra, även oken, då dom tar i spindeln !!  ICQ/am

Har visserligen spindlarna kvar från den andra, men vill helst slippa byta - finns någon bra distansbricka? VARFÖR har dom gjort på detta vis?? Vaffö, vaffö dåååråå?  ICQ/ae

2

71-72 har ett utseende
73-79 har ett annat.

Spindlarna skiljer, är inte kompatibelt.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

M'kay..! Men att skifta spindlar är Ok?

4

Ja, det ska vara ok. Kolla med Franke.

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

5

Jag har inte testa att byta spindlar själv men när jag frågade runt här eller om det var på Mb-forumet så var det någon som sa att det skulle gå bra att byta spindlarna om man ville tex ville konvertera till skivor.
Jag har inte kollat detta själv men om det bara finns en modell av kulbultar så borde den teorin stämma.

6

fulvarianten är väl att fixa distansbrisckor...
funkade för mig innan jag hittade andra ok

7

Jag har 68a framvagn med 75a spindlar och skivor med servo på min split 65a och det passar bra ihop !
Framvagnen har hemgjord sänksats, men i framtiden skulle jag vilja ha sänkta spindlar också för att kunna justera upp framvagnen lite och förhoppningsvis blir den mindre spårkänslig då.

Variant 66a taksänkt med mittmotor
Crewcab 65a
Typ 1 50a i delar

8

Alander skrev:

Hejsan, jag tror jag ska döö..... !! Default/hmm  Har fixat upp, blästrat & lackad skivor & OK, bytt nipplar and so on - som jag hade liggandes till Bay, för att byta ut mot mina rostiga/dåliga som sitter på min nuvarande -72a

Vet ej vilken årsmodell de andra kom ifrån, men skivorna bygger 4mm extra, även oken, då dom tar i spindeln !!  ICQ/am

Har visserligen spindlarna kvar från den andra, men vill helst slippa byta - finns någon bra distansbricka? VARFÖR har dom gjort på detta vis?? Vaffö, vaffö dåååråå?  ICQ/ae

Coolt att du lackade skivorna!!!! ICQ/ag

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

9

71-72 har M12 och 73-79 har M14-bultar för att fästa oken i spindlarna. Klossarna är olika tjocka (73- är tjockare).

Ducati Monster 1200S

10

Lyfter den här tråden lite.. är det bara okinfästningen som är olika ? Tappen och 'utsidan' är lika ?

You´ll never know...