Oj, trevligt med ett aktivt forum.
Tack
Blev tvungen att dubbelkolla chassinummer och regbevis. Id-plåten som sak sitta bakom höger framstol, tror jag, var demonterad vid köpet. Ser ut som den suttit uppe på höger sida motvarande där vredet till kalluftskanalen sitter, eller är det nåt annat som vart nitat/skruvat där!
Hur som helst så stämde chassinumret på regbeviset med det på id-plåten samt det instansade på plåten höger om motorn. Som nämnts så visade det sig att den var i stort sett rostfri så den plåten är inte bytt. Enda är två hyfsade lagningar i framgolvet, sen var den ganska bucklig.
Verkar som den gått som el-/televerksbuss av färgen under att döma. Det enda som är lite märkligt är att det står tvåfärg i regbeviset men det har den ju aldrig varit?!?
Tillbaka till restaureringen: Skulle först "bara" få igång den dvs besiktiga och åka lite i Sverige, men två kids ett husprojekt+garagebygge mm mm kom visst före. Införskaffade tidigt 3 soffor(mellansoffan dubbelfällning, nån som vill byta?) samt vindrutetorkare och strålkastare som saknades vid köpet.
Insåg sen att jag ville ha den hyfsat säker och någorlunda tillförlitlig så jag började jag plocka ner den på allt utom fram- och bakvagn+transaxel. Var noga och dokumenterade nerplockade delar i separata lådor/påsar med bilder som hamnade på den före detta datorn, sen kraschade hårddisken så det har varit lite att pussla med men helt ok. Måhända kommer framöver en del frågor om vad som skall sitta var om jag inte hittar i verkstadshandboken.
Innan den kom hem till Huddinge hann jag med att få den så rak som jag vill ha den samt att spruta på ett tjockt lager 2K vit primer, skottsäkert! Eller det tar väl några år i alla fall innan det börjar rosta får jag hoppas, blir ju en sommarbuss och ingen daily driver dvs inget salt!
OBS den ska bli en campingbuss och inte en trailerqueen med showcar finnish. Hade ju var kul med bättre än nyskick men att lämna in för lack är inte aktuellt, begränsad budget. Hade tidigt bestämt mig med tvåfärg, vit över grön, så det kommer det bli. Vet att kombina inte ska vara så men...........
Forsättning följer!
Post's attachments
Calle mobil 101116 074.jpg 506.01 kb, 211 downloads since 2011-12-23
Kombi -66