vilken storlek på oljepump bör jag använda? Ser att Hans anser att 26mm räcker men det enda jag hittar i diverse kataloger som passar till 6mm pinnbultar är 21mm pumpar. Kan jag använda en 26mm pump för 8mm bult till mitt gamla block?
//Björn
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Externtoljefilter
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
vilken storlek på oljepump bör jag använda? Ser att Hans anser att 26mm räcker men det enda jag hittar i diverse kataloger som passar till 6mm pinnbultar är 21mm pumpar. Kan jag använda en 26mm pump för 8mm bult till mitt gamla block?
//Björn
Jag har på flera motorer borrat om till 8mm pinnbult men tänk på att det inte går att bara borra upp i samma hål som 6mm .Man måste fräsa med en 6.5 mm pinnfräs med 6mm hålets innerkant som guide dvs 8mm hålet har samma innerkantsmått som 6mm hålet det breddar bara utåt.
Vid närmare eftertanke så finns det pumpar med större drev till 6mm pinnskruv. I empikatalogen har melling en pump med 30mm drev för 6mm pinnskruv. Är inte hundra men tror att Schadeck har en pump med 26mm drev för 6mm pinnskruv. Csp är för tillfället stängt men skall kolla med Per efter trettondagshelgen.
Vid närmare eftertanke så finns det pumpar med större drev till 6mm pinnskruv. I empikatalogen har melling en pump med 30mm drev för 6mm pinnskruv. Är inte hundra men tror att Schadeck har en pump med 26mm drev för 6mm pinnskruv. Csp är för tillfället stängt men skall kolla med Per efter trettondagshelgen.
Vore schysst. Har en lista ligger på grejer som jag tänkte beställa därifrån så det vore bra om jag fick med en pump där :-)
Finns inte med i katalogen iaf.
//Björn
//Björn
Jag har en ny 26 mm pump med 6 mm pinnbultar...Intresserad?
Jag har en ny 26 mm pump med 6 mm pinnbultar...Intresserad?
Japp. Du har pm :-)
stickan skrev:Jag har en ny 26 mm pump med 6 mm pinnbultar...Intresserad?
Japp. Du har pm :-)
Noterat.
Vart kan man köpa sånt där fäste för oljefilterhållaren som man skruvar i avgasinfästningen eller är den egentillverkad?
Just det fästet är i Aluminium och köpt från USA,men man kan göra ett eget i tjock stålplåt.
Ja tack!!!! Vore toppen de, klart du kan få ersättning också... tack för en trevlig kväll igår med 
Sidor Föregående 1 2
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Externtoljefilter
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.