Hej!
Jag har skaffat mig en EarlyBay Pickup 1970 som jag håller på att plocka ihop. Årets julklapp är ju vuxenleksaker, så lika väl som att köpa en kartong Lego kunde jag ju köpa mig en pickup i (mer eller mindre) delar. Bilen har bott hos mig sedan i oktober, och vi har hunnit lära känna varandra lite grand.
Jag har bland annat
- lagat bränsleledningen från tanken till pumpen och bytt bränslepump och förgasare,
- fått svetsat en ny motorbalk och fäst upp motor och växellåda så att de sitter fast i bilen i mer än en bult,
- lagar växelföringen så att även växel 1 och 2 går att få i,
- höjt bilen till originalhöjd (nåja, nästan),
- gått igenom i stort sett hela elsystemet och byggt tillbaka det som har kapats av (lite grand återstår att bygga ihop),
- bytt ut trasiga bälten mm i hytten, städat ur och monterat en fungerande radio.
Efter nyår nån gång är meningen att köra in den till besiktningen för att få en lista på vad som behövs för att den aldrig ska behöva besiktas igen. Och för att den ska vara okej rent lagligt att köra omkring med.
Följ gärna min och pickupens spännande resa på Facebook (tills vidare): https://www.facebook.com/profile.php?id=61581802622257
Stefan