1

För ett antal år sedan ansågs det ge bättre kylning om plåtarna under cylindrarna som monteras mellan toppar och cylindrar på typ 1 motorer ersattes med typ 3 "glömplåtar" även när typ 1 fläktkåpa användes. Hur är det med uppfatningen om det idag, efter att ha tittat runt på amerikanska forum får jag uppfattningen att det är bättre att köra med original typ 1, hur är uppfattningen bland de kompetenta inom vårt land? Tacksam för svar.

2

Min definitiva uppfattning är att typ 1 plåtar är bäst då typ tre bromsar flödet när motorerna varvar mer än standard. Eftermarknads typ tre är värdelösa då dom losnar och ligger och nöter på stötstångsrören.

3

Jag tror oxå att Typ1 (som för övrigt har ett Typ3 artikelnummer) är bättre vid trimning, speciellt vid större borr, än Typ3 (som har ett Typ1 nummer ICQ/ad ).

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G