Tjena!
Vad tror ni, är det GB eller GE som någon gjort om till B?
Har suttit I en 412:a .....sägs det
Dubbla förgasare.
Och vad kan detta vara?
Pannkaka och dubbla förgasare.
Allt utom expert på området, men så vitt jag vet finns inte GB, men GE gör. Och då härstammar den från en Typ2. 2L, 70hk
MEN, om jag inte missminner mig helt, är den motorn i sin tur "ursprungligen" från/till 411/412.
Tack för infon!
Kan den andra motorn vara CO kanske?
En Typ3 1600cc.
Kanske skulle ha varit i motorforumet igentligen
Men jag orkar inte ändra. Ha ha!
Tack för infon!
Kan den andra motorn vara CO kanske?
En Typ3 1600cc.
Kanske skulle ha varit i motorforumet igentligen![]()
Men jag orkar inte ändra. Ha ha!
Skulle kanske kunna vara en "bara" O? Isf är det ju en Typ3 1500 från de första kärrorna vill jag ha för mig. Eller iofs, även den fanns väl i...typ 2:orna..?
Igen, motorerna är inte min starka sida. Har bara blivit väldigt mycket "rotande" när jag fått något infall och letat 70-80hk snurra till Folke (typ3:an, den är reggad med 80hk och ibland faller suget på...)
Nej, nu är du här så då får du hålla dig här. Ändra trådar och hålla på 
Jaha ok. Man kan ju ana ett O under det första
"O:et" om man förstorar bilden.
Mystiskt
Ja typ3:or är ju coola!
Har du en Notch/ fastback?
Emojin ska vara efter mystiskt!
Jag tycker Typ3:or är supercoola!
Allt utom expert på området, men så vitt jag vet finns inte GB, men GE gör. Och då härstammar den från en Typ2. 2L, 70hk
MEN, om jag inte missminner mig helt, är den motorn i sin tur "ursprungligen" från/till 411/412.
GB finns, inte bara som forumpappa utan även som motor. Typ 4 2,0 100 hk med D-Jetronic. Satt i 914.
9 2025-07-29 11:08:58 Senaste redigerad av itmutt (2025-07-29 11:17:53)
Emojin ska vara efter mystiskt!
Jag tycker Typ3:or är supercoola!
Det är en fastback. Superorange 
itmutt skrev:Allt utom expert på området, men så vitt jag vet finns inte GB, men GE gör. Och då härstammar den från en Typ2. 2L, 70hk
GB finns, inte bara som forumpappa utan även som motor. Typ 4 2,0 100 hk med D-Jetronic. Satt i 914.
Ja, och det finns GD (914 hade väl även CV.)..jag hade tankarna i "motorer som suttit i VW" typ (Jag är fullt på det klara med att 914 är/ses som VW-Porsche...för mig är det dock en Porsche...bara).
Ja, hade ju varit coolt med en typ4 motor med 100 orginal hästar!
Jag tror dock att det är en GE.
Ja, hade ju varit coolt med en typ4 motor med 100 orginal hästar!
![]()
Jag tror dock att det är en GE.
Det hade flyttat på sig 
Har hört från lite div. håll att går man upp iaf ~50% i effekt på ex.vis bubblor och typ 3:or, så ska det bli riktigt trevliga att köra. Med sina då massiva...70-80hk 
Ha ha! Massiva 70-80 hästar
Ja det skulle vara fint de