1

Jag börjar nu se slutet på min helrenovering av bubbla från 1962. Har nya däck och nylackade fälgar.
Nu till mina frågor:

- Kan ”alla” däcksfirmor hantera dessa plåtfälgar numera (utan att skada, alltså)? Tacksam för rekommendation annars.

- Eftersom det är nylackat med 2-komp kan det vara en idé med tejpade vikter istället för de som slås fast på fälgkanten?

Ber om ursäkt på förhand om mina frågor verkar korkade!   ICQ/ah  but better safe then sorry…

Mvh Patrik, Hisingen

2

Vilken däckfirma som helst skall kunna kränga på däcken. Att sätta upp hjulet i balanseringsmaskinen kan kräva en adapter, kan vara så att inte alla däckfirmor har en sån. Klistervikter kan absolut vara ett bra alternativ, dom skall också kunna ställa om maskinen så att du bara får vikter på "insidan" fälgcentrum. Jag brukar prata med Åby Gummi i Sisjön, dom brukar kunna lösa det mesta.

Stephan Denzel

Karmann Ghia Coupé -60
Porsche 911 -72
Denzel Sport International -55
BMW R60 -58

3

Tack (igen) sdenzel!
Mvh Patrik

4

Jag ringde Åby gummi och lägga på däcken är inga problem men de kan inte balansera dem i maskinen.  De kunde inte heller ge tips på någon annan som kunde i Göteborg. Har någon på forumet en adapterplatta man kunnat hyra för just balanseringen? Kanske är obalans inget större problem i de farter det handlar om i.o.f.s.  ICQ/ab Börjar dock med att lägga på däcken så det är gjort.

Mvh Patrik

5

TH Peterson på Hisingen  ( dom har haft saker )
Fråga efter Thomas ( bubbla ägare )

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

Tack PPRMicke!  Men de kunde inte heller, lät det som, i vart fall. Lutar åt att jag skaffar adapterplatta för ändamålet. Oavsett ser jag framemot med däcken monterade  ICQ/bp