Jag håller på att bygga ihop ett block som tidigare varit utsatt för ett lager ras, Ramlagret bakom kamdrevet skar på veven och drogs runt. Så att hålet där syrstiftet sitter är skadat.
Nu är blocket arborrat och fint, förutom just vid ett styrstifthål. Om jag bara sätter i ett styrstift i hålet så kan det liksom tippa lite.
Tanken var först att borra ett lite djupare hål och tillverka ett längre stift. Det bör gå att göra i en större pelarborr, bara jag får blocket 100% plant... och är riktigt noga med höjden när jag tillverkar stiftet.
Men så tänkte jag att det kanske går att antingen limma lagret på plats, med styrstiftet i endå såklart. OM det finns lim som tål den värmen och oljan? Jag har Locktight lagerlim, men det står ingen maxtemp på den.
Eller om man bygger upp hålet med tex JB weld, bara lite just bredvid stiftet där blocket är skadat. Det borde ju tåla både värme och olja. Och det har ingenstans att ta vägen när lagret är på.
Det är väl knappt nån belastning alls på dom styrpinnarna vanligtvis, inte alls kanske beroende på att laget är "pressat" fast i blocket.
Ni som kan motorer och motorbyggen, hur hade ni löst detta?
Ghia 57
"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"