1

Håller på att gå igenom en bättre begagnad framvagn då den som satt i bilen (typ1 -66) var sne och vind åt alla håll....
Är det någon som har lagernumren på nållagren som sitter i "rören", framförallt de övre?
Sen undrar jag också vad det är för uretan bussningar som säljs av diverse firmor här i sverige, var skall de sitta? Jag hittar bara två bussningar och de sitter en bit in och är inte i uretan....

//Björn

2

Bear skrev:

Håller på att gå igenom en bättre begagnad framvagn då den som satt i bilen (typ1 -66) var sne och vind åt alla håll....
Är det någon som har lagernumren på nållagren som sitter i "rören", framförallt de övre?
Sen undrar jag också vad det är för uretan bussningar som säljs av diverse firmor här i sverige, var skall de sitta? Jag hittar bara två bussningar och de sitter en bit in och är inte i uretan....

//Björn

Jag har för mig att det finns 2 olika sorters uretan-bussningar.En som ersätter det yttre nållagret och en längre som då ersätter både yttre nållagret och den inre bussningen.Jag kan ha fel här men då blir jag säkert rättad. ICQ/ag

3

Vill minnas att man kan köpa nya nållager på CSP.

4

stickan skrev:
Bear skrev:

//Björn

Jag har för mig att det finns 2 olika sorters uretan-bussningar.En som ersätter det yttre nållagret och en längre som då ersätter både yttre nållagret och den inre bussningen.Jag kan ha fel här men då blir jag säkert rättad. ICQ/ag

Låter rimligt, men är det bättre med uretanbussningar än med nållager??

5

HenrikL skrev:

Brukar normalt köpa alla lager på Dione så det var därför jag ville ha lagernumren  ICQ/ab

6

Jag ställer mig tveksam till att uretanbussningar skulle vara bättre än rull-lagren.

7

Plus att dom börjar gnälla rätt ofta Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

8

Bear skrev:
HenrikL skrev:

Brukar normalt köpa alla lager på Dione så det var därför jag ville ha lagernumren  ICQ/ab

Har svårt att tro att det är standard lager och även om de är det så lär de vara dubbelt så dyra på Dione.