1

Håller på med konvertering till 12 volt och passar på att montera växelströmsgenerator och petronix brytarlöst.

Till min fråga/frågor. Beskrivningen säger:

1. Generatorn har en kabel som skall kopplas till batteri, röd. Inget konstigt där.
2. En kabel skall gå till varningslampa, inget konstigt där.
3. En kabel skall gå till spolen? här hänger jag inte med, eller skall jag koppla den kabeln till tändspolen och låta choken gå för sig och inte till spolen som det är kopplat orginal.

4. Laddrelät måste kopplas bort då det sitter i generatorn.
    Då är min fundering om jag kan låta det sitta kvar och koppla över all grovström på en plint och varningslampans kablar på en plint?

La två bilder här som visar orginal och så som jag tänker. Såg att jag ritade fel, menar att jag kopplar ihop varningslampan på 61.

https://www.aironauts.com/galleri

Post's attachments

Med växelströmsgenerator.png, 148.32 kb, 601 x 590
Med växelströmsgenerator.png 148.32 kb, 56 downloads since 2024-05-28 

Orginal.png, 149.01 kb, 601 x 590
Orginal.png 149.01 kb, 67 downloads since 2024-05-28 

Ghia -57 / Ghia -63 / Notchback -64

2

Jag har satt en typ 4 motor i min typ 3. Den har växelströmsgenerator så jag har kopplat som du visar. På min satt laddreläet under baksätet. Har låtit det sitta kvar och kopplat min generator mot anslutningen på startmotorn (från batteriet) och kabeln till laddlampan som du nu ritat. Att jag lät reläet vara kvar var bara för att göra det enklare att byta tillbaka till en originalmotor om det skulle bli aktuellt.

Man vet inte att man inte kan innan man provat.

3

Tänkte lite samma, både att det går lätt och återställa och naturlig kopplingsplint som också blir hyffsat skyddad.

David, Luleå skrev:

Jag har satt en typ 4 motor i min typ 3. Den har växelströmsgenerator så jag har kopplat som du visar. På min satt laddreläet under baksätet. Har låtit det sitta kvar och kopplat min generator mot anslutningen på startmotorn (från batteriet) och kabeln till laddlampan som du nu ritat. Att jag lät reläet vara kvar var bara för att göra det enklare att byta tillbaka till en originalmotor om det skulle bli aktuellt.

4

Allt ihopkopplat och provkört och allt funkar som det skall ICQ/ab