176

Lite motgångar men framsteg har gjorts! Jag tror till och med detta får bli två uppdateringar.. 
I väntan på det beställda 6V batteriet rengjorde jag golvmattorna iallafall. Skaplig skillnad blev det... Mattorna åkte in i bilen tillsammans med nya damasker.
https://i.imgur.com/TOOSyAl.jpeg
https://i.imgur.com/F3islYS.jpeg
https://i.imgur.com/sXQ4ate.jpeg
https://i.imgur.com/vSzUok6.jpeg
https://i.imgur.com/MLnQc9B.jpeg
https://i.imgur.com/SkQM489.jpeg
https://i.imgur.com/XyHafAB.jpeg



Först ut så fick jag aldrig tag i ett 6V batteri. Eftersom jag tänkt konvertera till 12V senare ville jag inte köpa ett allt för dyrt. Batteriet jag beställt på nätet beställdes en söndag men hade inte skickats samma onsdag. Då avbeställde jag den ordern och beställde samtliga glödlampor i 12V från Classic och köpte mig ett 12V batteri från Biltema.
Jag hade ju ett brytarlöst fördelarkit liggandes och i början av sommaren fick jag tag i ett växelströms-generatorkit till bra pris. Vid det här laget skulle det gå fortare att konvertera hela bilen än att beställa ett annat 6V batteri..

Först så åkte motorn ur så jag kunde byta till växelströmmaren.
https://i.imgur.com/DqiYE20.jpeg
https://i.imgur.com/L8ly6au.jpeg
https://i.imgur.com/KOTnqBy.jpeg
https://i.imgur.com/f4HiDF6.jpeg
https://i.imgur.com/mzxidtW.jpeg
https://i.imgur.com/I5grDXs.jpeg
https://i.imgur.com/NRMz4Jf.jpeg



Sedan byttes glödlamporna i hastighetsmätaren och tankmätaren. Dessa lampor hade en liten lödning jag fick fila ner. Lödningen gjorde att lampan inte tog sig hela vägen ner i hållaren, så de kunde vridas och låsas på plats. Vilket resulterade i att de glappade och flimrade sporadiskt..
https://i.imgur.com/eXdNFnF.jpeg



Jag hade väldiga problem att bygga oljetryck i motorn även med 12V batteriet i bilen. Motorn hostade till liv men oljetryckslampan lös än..
För att felsöka provade jag byta givare. Men samma problem..
Jag drog ur oljetrycksgivaren och lade papper utanför hålet, vred på nyckeln men ingen olja kom ut..
Jag fick tips att prova fylla lite bakvägen via hålet för oljetryckskontakten. Se och häpna då kom det olja!
https://i.imgur.com/nJEDPEj.jpeg



Tändningen ställdes och förgasaren justerades! Jubel i garaget! Jag gjorde också en spacer till förgasaren med hjälp av en pappersmall. Den spacern blev.. duglig..
https://i.imgur.com/Wo2SjM3.jpeg
https://i.imgur.com/MjUSljR.jpeg



För att kunna komma ut och provköra vill jag ju ha skärmar och se över resten av elen! Först ut var bakskärmarna.
https://i.imgur.com/OHHgvsM.jpeg
https://i.imgur.com/3PL4x3R.jpeg
https://i.imgur.com/cyyUsMj.jpeg
https://i.imgur.com/0GBznJk.jpeg



Putsade upp T-barsen och monterade de med!
https://i.imgur.com/2CjKgVb.jpeg
https://i.imgur.com/XxyzcZL.jpeg
https://i.imgur.com/8yeWkZa.jpeg



Andra sidan med såklart!
https://i.imgur.com/31BnIMY.jpeg




Regplåtsbelysning fick sin 12V lampa och en liten uppfräschning.
https://i.imgur.com/TudKnSW.jpeg
https://i.imgur.com/NIdEpzi.jpeg




Sedan var det framskärmarna som halkade på plats. En hel del klippande för att få till kederlisten runt änden av skärmen.
https://i.imgur.com/Zp5H8eu.jpeg
https://i.imgur.com/hZf6Bfh.jpeg
https://i.imgur.com/LO18zAj.jpeg
https://i.imgur.com/4Xbup9x.jpeg




Tvättade av fotstegen då de blivit riktigt grisiga av att ligga på hyllan så länge. Passade på att lägga gummibehandling på dessa med. Monterade rostfria listen och slängde upp dessa på bilen. Är väldigt nöjd med passformen av fotsteg och skärmar.
https://i.imgur.com/B5jrigZ.jpeg
https://i.imgur.com/hBA4TvA.jpeg
https://i.imgur.com/tvjb5Q3.jpeg
https://i.imgur.com/jLI5QwZ.jpeg
https://i.imgur.com/ApmVKrp.jpeg



I med min sportstol jag gjorde i slöjden i 4an och köra en sväng i området!
https://i.imgur.com/xrYrbrt.jpeg
https://i.imgur.com/ycpJaLy.jpeg
https://i.imgur.com/6JWaAL1.jpeg




Jag kan knappt tro att det är min bil. Den förändras så sjukt mycket av att få på skärmar och fungerande belysning.
https://i.imgur.com/2dhMCAw.jpeg


Fortsättning följer...

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

177

Riktigt fin  ICQ/bs

178

Bra jobbat!  ICQ/ay

"Pimped by Nature"

179

Del 2
Jag färdigställde min löstagbara regplåtshållare fram och skruvade dit den med endast en tumskruv för att demontera den. Ser inte allt för illa ut!
https://i.imgur.com/tkx4koF.jpeg
https://i.imgur.com/rdRpzoY.jpeg


Jag designade och beställde en hållare att ha bak med för samma 3D-printade hållare. Denna monterades på bakluckan med gummiduk som skydd.
https://i.imgur.com/JzWjttC.jpeg
https://i.imgur.com/dSkGS6Q.jpeg
https://i.imgur.com/6HQDlY2.jpeg


Jag har börjat designa ett pressverktyg för att göra "USA-ramar" som passar dessa moderna Svenska plåtar. Men det blir ett senare projekt..
Nästa steg var att skrubba rent inredningen och få bilen helt monterad.
https://i.imgur.com/fqzbMfX.jpeg
https://i.imgur.com/QYlMa2Q.jpeg


Jag var väldigt dålig att ta före/efter-bilder. Men jag tror att solskydden visar ungefär hur illa det var..
https://i.imgur.com/yZM5Tmu.jpeg
https://i.imgur.com/lztaEiw.jpeg



Även stor skillnad på innertaket
https://i.imgur.com/kTGw2eg.jpeg
https://i.imgur.com/hHXfE64.jpeg



Tvättade av stolar och dörrpaneler
https://i.imgur.com/tc1TTmb.jpeg
https://i.imgur.com/P3uMmTr.jpeg
https://i.imgur.com/Zea21vp.jpeg
https://i.imgur.com/bAbk9Cd.jpeg
https://i.imgur.com/jSNdsKA.jpeg
https://i.imgur.com/V805I7N.jpeg
https://i.imgur.com/HBzhkK4.jpeg


Sedan kunde jag börja lägga in alla mattor och delar i kupén.
https://i.imgur.com/wXeqckb.jpeg
https://i.imgur.com/BYIgKxk.jpeg
https://i.imgur.com/E29yNBH.jpeg
https://i.imgur.com/GSAGIKb.jpeg
https://i.imgur.com/eSj6xcM.jpeg


Nu förtjänar bilen sin TPB-member sticker också. En lite mindre variant än den vanliga som dessutom sitter på insidan glaset. Dessa är de enda två klistermärkerna bilen ska få.
Dagen efter gjorde premiärturen till macken och tankade. cirka en mil enkelväg.
https://i.imgur.com/vbnvKoh.jpeg
https://i.imgur.com/c6BkKio.jpeg



Resan dit gick fint. Ett par saker upptäcktes då, Växellådan spyr ur sig olja längst främre växellådsfästet och jag måste höja framvagnen då jag redan slipat fram bar plåt i framskärmarna..
https://i.imgur.com/uf9UzjK.jpeg



Under resan tillbaka till garaget gick bilen väldigt ryckigt och dåligt.. Oljetryckslampan lös också på tomgång.
Jag lyckades halta mig till garaget för att inspektera vad felen är och vad jag nu ska göra.

Besiktningstiden jag hade dagen efter fick avbokas.

Efter noggrannare inspektion av växellådan och länkaget har jag antagit att det är överfyllnadsskyddet/lufthålet på toppen av noskonen oljan kommer ifrån. Det har sprutat olja på bowden-tuben och både bakelitpluggarna och växellänkaget är torr.
https://i.imgur.com/ECEKm0R.jpeg
https://i.imgur.com/OwdhQx7.jpeg
https://i.imgur.com/elK1Lbw.jpeg


Inför den numer framtida besiktningen behövde tutan bytas då denna var paj. Den nya var ju grymt sportig och lightweight jämfört med original!
https://i.imgur.com/NquMeKB.jpeg


Gällande motorn som inte håller oljetryck på tomgången då den är varm har jag en sista chans. Eftersom jag haft svårt att bygga oljetryck redan från start bör felet ligga vid pumpen. Antingen har jag monterat en för tjock packning mellan pump och lock, eller så är pumpen sliten. Jag har även kört en för tunn olja då jag använd 10w-40. Jag hade 2.5 Liter liggande jag ville bli av med så tänkte att jag kan offra den vid inkörning..

Planen är alltså att byta till en ny och fräsch oljepump. Montera den med tunn packning mellan pump och lock (Eller bara tätningsmassa) och fylla på med 20-w50 olja. Utöver det ska bromsarna luftas och jag bör slipa av kanten på trummorna bak.. Besiktning KAN ske på fredag eller på måndag.

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

180

Vilken skillnad på solskydden  ICQ/ai  ICQ/ay

181

Kul att se den ute efter allt jobb, blir ju kalas! Ja 20-50 olja får du dunka i så kanske de lirar ett tag till Default/smile

Härligt att göra sån där uppfräschning av inredningen! Nu håller vi tummarna för besiktningen  ICQ/ay

182

Karlskandal skrev:

Del 2
Jag färdigställde min löstagbara regplåtshållare fram och skruvade dit den med endast en tumskruv för att demontera den. Ser inte allt för illa ut!
https://i.imgur.com/tkx4koF.jpeg
https://i.imgur.com/rdRpzoY.jpeg


Jag designade och beställde en hållare att ha bak med för samma 3D-printade hållare. Denna monterades på bakluckan med gummiduk som skydd.
https://i.imgur.com/JzWjttC.jpeg
https://i.imgur.com/dSkGS6Q.jpeg
https://i.imgur.com/6HQDlY2.jpeg


Jag har börjat designa ett pressverktyg för att göra "USA-ramar" som passar dessa moderna Svenska plåtar. Men det blir ett senare projekt..
Nästa steg var att skrubba rent inredningen och få bilen helt monterad.
https://i.imgur.com/fqzbMfX.jpeg
https://i.imgur.com/QYlMa2Q.jpeg


Jag var väldigt dålig att ta före/efter-bilder. Men jag tror att solskydden visar ungefär hur illa det var..
https://i.imgur.com/yZM5Tmu.jpeg
https://i.imgur.com/lztaEiw.jpeg



Även stor skillnad på innertaket
https://i.imgur.com/kTGw2eg.jpeg
https://i.imgur.com/hHXfE64.jpeg



Tvättade av stolar och dörrpaneler
https://i.imgur.com/tc1TTmb.jpeg
https://i.imgur.com/P3uMmTr.jpeg
https://i.imgur.com/Zea21vp.jpeg
https://i.imgur.com/bAbk9Cd.jpeg
https://i.imgur.com/jSNdsKA.jpeg
https://i.imgur.com/V805I7N.jpeg
https://i.imgur.com/HBzhkK4.jpeg


Sedan kunde jag börja lägga in alla mattor och delar i kupén.
https://i.imgur.com/wXeqckb.jpeg
https://i.imgur.com/BYIgKxk.jpeg
https://i.imgur.com/E29yNBH.jpeg
https://i.imgur.com/GSAGIKb.jpeg
https://i.imgur.com/eSj6xcM.jpeg


Nu förtjänar bilen sin TPB-member sticker också. En lite mindre variant än den vanliga som dessutom sitter på insidan glaset. Dessa är de enda två klistermärkerna bilen ska få.
Dagen efter gjorde premiärturen till macken och tankade. cirka en mil enkelväg.
https://i.imgur.com/vbnvKoh.jpeg
https://i.imgur.com/c6BkKio.jpeg



Resan dit gick fint. Ett par saker upptäcktes då, Växellådan spyr ur sig olja längst främre växellådsfästet och jag måste höja framvagnen då jag redan slipat fram bar plåt i framskärmarna..
https://i.imgur.com/uf9UzjK.jpeg



Under resan tillbaka till garaget gick bilen väldigt ryckigt och dåligt.. Oljetryckslampan lös också på tomgång.
Jag lyckades halta mig till garaget för att inspektera vad felen är och vad jag nu ska göra.

Besiktningstiden jag hade dagen efter fick avbokas.

Efter noggrannare inspektion av växellådan och länkaget har jag antagit att det är överfyllnadsskyddet/lufthålet på toppen av noskonen oljan kommer ifrån. Det har sprutat olja på bowden-tuben och både bakelitpluggarna och växellänkaget är torr.
https://i.imgur.com/ECEKm0R.jpeg
https://i.imgur.com/OwdhQx7.jpeg
https://i.imgur.com/elK1Lbw.jpeg


Inför den numer framtida besiktningen behövde tutan bytas då denna var paj. Den nya var ju grymt sportig och lightweight jämfört med original!
https://i.imgur.com/NquMeKB.jpeg


Gällande motorn som inte håller oljetryck på tomgången då den är varm har jag en sista chans. Eftersom jag haft svårt att bygga oljetryck redan från start bör felet ligga vid pumpen. Antingen har jag monterat en för tjock packning mellan pump och lock, eller så är pumpen sliten. Jag har även kört en för tunn olja då jag använd 10w-40. Jag hade 2.5 Liter liggande jag ville bli av med så tänkte att jag kan offra den vid inkörning..

Planen är alltså att byta till en ny och fräsch oljepump. Montera den med tunn packning mellan pump och lock (Eller bara tätningsmassa) och fylla på med 20-w50 olja. Utöver det ska bromsarna luftas och jag bör slipa av kanten på trummorna bak.. Besiktning KAN ske på fredag eller på måndag.

På en gammal och sliten motor så försvinner en stor del av oljetrycket genom att ramlagerlägena är slitna och släpper ut oljan bakom lagren. En för tjock packning mellan pump och lock resulterar i ett dåligt oljetryck över lag och en stadigt lysande lampa på tomgången.

183

Vilken tur att man filmar allt. Kunde gå tillbaka och titta när jag monterade oljepumpen. Tagen på bar gärning! Där ser man mig sätta den tjocka packningen mellan pump och lock.
https://i.imgur.com/WGgNnHo.jpeg


Som jag förstått är även de tunna packningarna man får med i packningssatserna för tjocka. Oljepumpsavdragaren deformade innan den lyckades rubba pumpen ur blocket. Jag mätte dessutom axialspelet på dreven i nya och gamla oljepumpen med bladmått. Den nya pumpen låg mellan 0.05 och 0.1mm medans den gamla pumpen som redan satt i motorn låg under 0.05 mm. Så jag behöll den gamla pumpen och monterade locket utan packning. Endast Curil T2 som tätning. Pumpen proppad med fett för att hjälpa till vid uppstart..
https://i.imgur.com/OwJm0UB.jpeg
https://i.imgur.com/7kPuc3X.jpeg



Jag har också 3D-printat en tolk för att hitta och märka ut TDC och 30 grader på min remskiva med hjälp av originalstrecken vid 7.5 och 10 grader.
https://i.imgur.com/RLFMSN4.jpeg
https://i.imgur.com/T6Q6eKR.jpeg



Jag bytte då bussningen i fördelaren till den som ger 20 grader utslag. Ställde sedan tändningen så jag har ca. 28 grader vid 3000-ish varv och landar då på ca. 8 grader vid tomgång.
Förgasaren rengjordes också och fick ett större munstycke på 127,5 då jag antog att denne var bestyckad med gammelbensin utan en massa etanol. Jag bytte också till 20w-50 och kontrollerade ventilspelen.
https://i.imgur.com/VnlB7Vo.jpeg



Efter detta blev det uppstart! Oljetryckslampan slocknade andra vridningen av nyckeln med bara startmotorn. Bilen hoppade igång och det blev en till tur till macken. Jag har plockat av T-barsen ifall de skulle gnälla på de på besiktningen av någon anledning..
https://i.imgur.com/OIr0i5y.jpeg
https://i.imgur.com/p4XiOIL.jpeg




Jag tog bilen tillbaka till stan hem till lägenheten. So far inga problem! Jag har också bytt till stora nummerplåten som jag egentligen ska ha fram enligt registreringsbeviset.. För morgonen efter var det dags för besiktning!
https://i.imgur.com/WJWBS1e.jpeg




Besiktningen gick bra förutom två onödiga 2or. Halvljuset stod högt och för högt CO... Jag hade 7,0 och gränsen är 4,5.
Jag åkte garaget under helgen, bytte till ett 120 munstycke, skruvade ner lyktorna och gav bilen en väl förtjänt tvätt.
https://i.imgur.com/m6ugXwm.jpeg
https://i.imgur.com/n85ibMI.jpeg




Ombesiktningen under måndagen gick riktigt fint! Lyset stod lagom lågt och jag mätte 0,1 i CO! Jag ska nog byta till ett lite större munstycke.. typ 122,5 eller 125.
Nu är alltså bilen besiktad och helt klar att använda och njuta av! Numer ett rullande projekt!!
Jag hade också bokat tid för hjulinställning. Jag bytte också tillbaka till lilla nummerplåten fram och monterade T-bars igen.
https://i.imgur.com/gWt13Pb.jpeg
https://i.imgur.com/yoZn6qb.jpeg
https://i.imgur.com/fpgUzRC.jpeg



Jag har lite småfix att göra men framförallt ska jag lägga mil på bilen för att upptäcka eventuella fel inför resan till Holland som börjar den 18e September!

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

184

Superfin bil  ICQ/ay

185

Grattis!  ICQ/bo
Fan va härligt att få åka efter allt jobb.

186

Fan va najs Karl !  ICQ/bf  GRATTIS ! ICQ/az

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

187

Stort tack för alla fina kommentarer!  ICQ/az
Nu finns fjärde avsnittet på tuben

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

188

riktigt fin, så kul o kunna köra igen, eller hur??
sen kommer det att ta nåra mil innan man känner sig trygg . . .
mot holland den 18:de säger du? hur långt är det dit?

" . . . if I told you all that went down
        it would burn off both of your ears . . . "

189

Junte skrev:

riktigt fin, så kul o kunna köra igen, eller hur??
sen kommer det att ta nåra mil innan man känner sig trygg . . .
mot holland den 18:de säger du? hur långt är det dit?


Det är ungefär 166 mil enkelresa från Sundsvall till Enschede där vi ska på Airmighty Show.

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

190

Wow vilket jobb du gjort och grattis till riktigt fin bil  ICQ/ay

70:a Cab, Gazzer, Variant

191

Karlskandal skrev:

Nu finns fjärde avsnittet på tuben

Nästan lite besviken... ingen ny frisyr...  ICQ/ad  ICQ/ag

192

GB skrev:
Karlskandal skrev:

Nu finns fjärde avsnittet på tuben

Nästan lite besviken... ingen ny frisyr...  ICQ/ad  ICQ/ag

han har snart slitit av allt och får samma frisyr som oss andra...  ICQ/ag

193

rogga skrev:
GB skrev:
Karlskandal skrev:

Nu finns fjärde avsnittet på tuben

Nästan lite besviken... ingen ny frisyr...  ICQ/ad  ICQ/ag

han har snart slitit av allt och får samma frisyr som oss andra...  ICQ/ag

ICQ/ae

194

Än så länge verkar allting lira. Jag har mestadels bara njutit av bilen. Åkt på lite onsdagsburgare och en Cars & Coffee med Rogga & Simon på Mittsverigebanan där vi kammade hem varsin liten prispokal.
https://i.imgur.com/HuAXKuf.jpeg
https://i.imgur.com/lHIsbOG.jpeg
https://i.imgur.com/7F5xpdr.jpeg




Nobbe köpte en billig varvräknare på veteransmarknad i borlänge nyligen. Eftersom jag tidigare nämnt att jag var sugen på en varvräknare fick jag köpa den av honom för samma pris. Riktiga kompisar!
En 5" Autometer 8K utan shiftlight.
Provade denna på kontoret och den verkade ju fingera fint!
https://i.imgur.com/8d6geUT.jpeg
https://i.imgur.com/SzG3fM5.jpeg




Den behövde ju någon typ av fäste så 3D-printern fick jobba lite och vipps hade jag en klämma. Den här gjordes sedan i 2 versioner till innan jag blev nöjd. Jag är inte riktigt helt nöjd än ändå.. Framförallt inte med utskriftskvaliteten..
https://i.imgur.com/quvpmOI.jpeg



Från båtavdelningen på lokala gubbdagiset köptes ett rostfritt schackel. Skruven från denna tänkte jag skulle kunna passa fint för montaget. Det befintliga hålet i instrumentbrädan nyttjades och där satt ju mätaren som en smäck!
https://i.imgur.com/bkeZzvM.jpeg
https://i.imgur.com/MBnjHnq.jpeg
https://i.imgur.com/lcQsO63.jpeg



Motvilligt borrades ännu ett hål för kabeln..
https://i.imgur.com/1HvKlaQ.jpeg
https://i.imgur.com/nAtUS2H.jpeg
https://i.imgur.com/fqRYji2.jpeg



Kopplade in mätaren med kopplingsdon från Amazon och säkrad med en 2A säkring på pluskabeln från tändningen. (Tyvärr fann jag ingen grön kabel för signalen från spolen så den blev grå..)
Belysningen till mätaren går på en egen kabel och eftersom jag tog den från tankmätarens belysning fungerar även dimmern! Lyx!
https://i.imgur.com/tSuRz1h.jpeg
https://i.imgur.com/DzBTCTD.jpeg



Jag har även gjort ett nytt fäste som flyttar ner räknaren aningen men den tar ändå i handskfacket när det öppnas..
https://i.imgur.com/Kg78Yok.jpeg




Avslutar med lite redigerade bilder jag tog häromkvällen. Cheers!
https://i.imgur.com/23CER8d.jpeg
https://i.imgur.com/QhIOWKF.jpeg
https://i.imgur.com/zYzEz1b.jpeg
https://i.imgur.com/i2tBxqx.jpeg




Den här veckar än Airmighty Show i Enschede Holland. Resan ner avgår från Sundsvall på Torsdag. Då har vi hela torsdagen och fredagen på oss att färdas 165 mil. Förhoppningsvis håller bilen ner, och kanske ses vi där?

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

195

Blev ju kalas de där med mätaren. Önskar dig en härlig resa, riktigt avis hade varit kul att vara där.

196

Ha en riktigt go tur och njut av din fina bil och av alla timmar i garaget:)

197

Dags för en uppdatering! Tisdag innan Airmighty show hade bubblan stått i garaget sedan måndagen. Växellådan läckte definitivt för mycket för att våga köra 320 mil.. Kontrollerade nivån och den var definitivt låg..
https://i.imgur.com/RJHqk4G.jpeg



Det enda jag kunde tänka mig var att plastpluggarna i lådan var dåliga och ventilationshålet igensatt.. Provade gegga runt lite i vent-hålet med svetstråd. Som tur är hade jag 3D-printat en uppsättning pluggar i olika diametrar i våras som jag ersatte de befintliga med. Dessa fixerades med permatex..
https://i.imgur.com/cl3r4pE.jpeg
https://i.imgur.com/M6GyBHS.jpeg
https://i.imgur.com/RgtWooV.jpeg
https://i.imgur.com/x6MwMtd.jpeg
https://i.imgur.com/RVVv3yp.jpeg




I hopp om att det löst mitt problem ställde jag ventilerna och bytte olja. Tyvärr blev Rogga sjuk under tisdagen. Så jag bestämde mig för att åka själv ner och blrja resan redan på onsdagen efter jobbet.
Arbetskläder, domkraft, pallbockar, verktyg och reservdelar packade.
https://i.imgur.com/fHIDLbt.jpeg



Gjorde ett flertal stopp på vägen ner. Först ut i Gävle och hälsade på Icka och Jimmy i garaget. Sedan sov jag över i närheten av västerås.
https://i.imgur.com/dOIDRlw.jpeg



Nästa stopp gjordes i Helsingborg där jag såklart gjorde ett stopp hos CSP i Hyllinge. Tack till Nils Komet med familj för boendet!
https://i.imgur.com/LtXAPjf.jpeg



Under fredagen gick förjan på morgonen till Helsingör och sedan nästa färja till Puttgarden från Rödby.
https://i.imgur.com/GNKYS0G.jpeg



Han med ett stopp hos CSP i Hamburg också, trevligt showroom!
https://i.imgur.com/28AD6xG.jpeg
https://i.imgur.com/GWq5D31.jpeg



Till slut kom jag fram till Oldenzaal där jag checkade in på mitt AirBnB. Första jag gjorde efter att ha checkat in var att åka ner på Self-servicetvätten och spola av alla insekter från fronten..
https://i.imgur.com/ymEFUNk.jpeg
https://i.imgur.com/7fS76UV.jpeg


LÖRDAG och Airmighty show!
https://i.imgur.com/vdUnsJ9.jpeg



Janik Otto fångade mig på bild när jag letade en plats i Callook line-upen.
https://i.imgur.com/hc8CNN9.jpeg
https://i.imgur.com/L2kyEA4.jpeg
https://i.imgur.com/5RysCLE.jpeg




Helt otroliga bilar på plats. Både inne i hallen:
https://i.imgur.com/GkU5I3I.jpeg
https://i.imgur.com/hAex4IA.jpeg
https://i.imgur.com/JkQBNMe.jpeg
https://i.imgur.com/BfsMCUl.jpeg
https://i.imgur.com/yQOMQhy.jpeg
https://i.imgur.com/YrO2BCO.jpeg
https://i.imgur.com/QOQf03l.jpeg
https://i.imgur.com/Qj1GVui.jpeg
https://i.imgur.com/lD7RAKT.jpeg
https://i.imgur.com/4kxxeNw.jpeg
https://i.imgur.com/9x4mVcA.jpeg




Och ute på planen:
https://i.imgur.com/uJwxdoy.jpeg
https://i.imgur.com/DywpVN1.jpeg
https://i.imgur.com/gezI3Jk.jpeg
https://i.imgur.com/xw6PoXT.jpeg
https://i.imgur.com/M6rsclf.jpeg
https://i.imgur.com/sipdkfo.jpeg
https://i.imgur.com/cq1GBAh.jpeg
https://i.imgur.com/pJo7WTI.jpeg
https://i.imgur.com/7YzgQfC.jpeg



Det fanns även lite swap på området. Såklart fick man ju feeling av atmosfären, och NÅGONTING måste man ju köpa..
https://i.imgur.com/jnF01hj.jpeg



Tyska callook-klubben DFL arrangerade också "cruise night" på Mcdonald's parkeing i Enschede på lördagskvällen. Otroligt fina bilar där med och väldigt trevligt umgänge. Det satt en trevlig sticker på min bil när jag skulle hem. Tack för denna! Andra svenskar där nere var Lars Häsä och Janne Hernebro som jag fått lära känna under helgen. Tack för en trevlig helg grabbar!
https://i.imgur.com/jGOTojh.jpeg
https://i.imgur.com/egOw8Lj.jpeg
https://i.imgur.com/r2Fjl7q.jpeg



Söndagen såg likadan ut och fick hälsa på lite forumprofiler jag aldrig träffat tidigare. Efter en otrolig träff började resan hemåt. Första dagen körde jag till Puttgarden och andra dagen till Nyköping. Hela resan hem gick felfritt och förutom att den trycker ur sig lite olja och skramlar lite mer än innan jag for. 1200an fick kämpa på bra men man är ju väldigt motiverad att bygga en ny motor med fräscha lager och gärna lite mer effekt.
https://i.imgur.com/zGS4rjW.jpeg
https://i.imgur.com/8zJ9FoM.jpeg



Väl hemma vart jag ju så illa tvungen att testa spaken. 60% kortare lägen än original gör växlingarna riktigt snabba. Den ser ju inte helt fel ut heller. Men det tar emot att skära upp originalmattan för spakens skull..
https://i.imgur.com/nnnHqC6.jpeg
https://i.imgur.com/YS2b31p.jpeg
https://i.imgur.com/2LXBzCn.jpeg
https://i.imgur.com/NFlCYzQ.jpeg


En minnesbar helg och jag är väldigt sugen på att åka ner igen 2027. Resan var absolut värt det!

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl

198

Du har fått ihop en väldigt fin bil . de va roligt att få se bilderna från träffen

199

Tack för bilderna:) Har ju i ett svagt ögonblick lovat att ha min callooker klar till första helgen i juni så, vill du ha sällskap? Mvh Mikael

200

Tack grabbar!
Nu ligger det femte avsnittet på tuben. Några få klipp från Airmighty show slank med också.

Twin Peak Boxers

Instagram: tpb_karl
Youtube: https://www.youtube.com/@tpb_karl