1 Senaste redigerad av germanbug (2023-12-03 16:24:49)

Jag har ett nytt intervallrelä liggandes, med tanken att en vacker dag försöka att koppla in det i en 1303.
Har ett extra läge på vindrutartorkarspaken, så det borde ju fungera med att försöka koppla in relät till det extra spakläget hade jag tänkt.
Men hur?
Någon som har tips på hur man kan koppla in relät i en 1303 -73?  ICQ/bs

Relät är detta från Classic VW:

https://www.classicvw.se/intervallrela- … ts_id/6021

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

2 Senaste redigerad av Björn J. (2024-04-04 16:58:59)

Nu kanske du har kopplat in relät?
Men man följer ju siffrorna som står på anslutningarna.
VW var väldigt duktiga på att konsekvent använda dessa koder.
Detta gäller vindrutetorkare:
53 Vindrutetorkare, helfart
53a Vindrutetorkare, självparkering
53b Vindrutetorkare, halvfart
53c Vindrutetorkare, eldriven
53e Vindrutetorkare, bromsledning
53i Vindrutetorkare med tredje borste, högre varvtal
Alla används inte på din torkarmotor.
31 är spänning in till relät från säkringsdosan.
15 är spänning från tändningslåset, när nyckeln vrids till första läget.
S brukar betyda ”signal” jag är inte helt säker, men jag skulle tro att du kan påverka relät med en återfjädrande strömbrytare kopplad mellan plus och S.

Men killarna på Up-North är bra och kunniga och brukar snabbt svara i telefon eller på e-post.

https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=30574 här kan du se alla ”Boschnummrerna” alltså enligt DIN 72 552.

"There is no dark side of the moon really. Matter of fact it's all dark."