Hallå,
Någon som vet diametern på värmekanalens stos som mynnar upp i A-stolpen på en typ1 -69?
/Micke W
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Övrig teknik » Defroster-slang i A-stolpe
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hallå,
Någon som vet diametern på värmekanalens stos som mynnar upp i A-stolpen på en typ1 -69?
/Micke W
Ska ner till garaget idag och göra det sista inför besiktning på min -69. Men jag är inte riktigt familjär med det du efterfrågar. Kan du guida mig lite mer så ska jag se om jag kan hjälpa dig.
jag borde veta när jag precis hållit på med min egen värme, men tror du jag minns??
visst är det innerdiametern på slangen/röret från 90-gradarn vid golvet upp mot vindrutan du vill ha? satte själv en galvad flexrörsbit där med en övergång/reducering till utblåsgrejen, den dammsugarmunstyckesliknande avslutningen, på min 1302:a av 1972 års modell. kan mäta senare idag om du vill.
Hej,
Ursäkta sent svar.
Jo, det är diametern på 90 gradaren vid golvet upp mot vindrutan jag är nyfiken på.
Hoppas kanske lite naivt att kunna trä en rörbit på stosen uppifrån som sedan ansluts till förgreningen.
/Micke W
Finns ju annars färdig:
https://vwcustomspeed.com/produkt/Varme … 69--47x560
Ok, den har jag missat, tack.
Misstänker att det kan vara tjurigt att trä på en pappslang där nere i den mörka A-stolpe avgrunden, därför tror jag mer på ett rör.
Men där har jag ju måttet utvändigt på slangen iaf.
/Micke W
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Övrig teknik » Defroster-slang i A-stolpe
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.