1 Senaste redigerad av AlexN (2011-12-06 22:25:07)

Hej

Någon som provat?

Får man in en bubbla i ett "stor vagn" släp?
http://www.thulerental.se/se/envag/pris_s.asp?meny=121

Invändiga mått
Längd     360 cm
Bredd     159 cm
Höjd     155 cm

Annars är måtten enligt bilregistret på bubblan: en 59a omdet spelar nån roll.
längd 4100
bredd 1550

Bubblan är utan kofångare men hur mycket bygger dessa?

MVH Alex

2

Eller vet någon nån stans man kan hyra 1300 kilos bilsläp i Halland?

3

Kolla Shell i Falkenberg, vet att dom har ett 1280 eller nått.

4

Är också ute efter totallängden på en bubbla, ska transportera en tom kaross och vill hyra täckt släp.

5

Whalbecks Bilservice (Bilisten) i Hyltebruk har ett lättare bilsläp också, vet ej vikten exakt.

6

okq8 hade ett täckt släp som är drygt 4 meter x 160 invändigt.
blir väl lite mer jobb att lasta men borde gå att lösa. 1100 kilo totalvikt så får ju dra det med volvon i alla fall:)

7

Lurv skrev:

Är också ute efter totallängden på en bubbla, ska transportera en tom kaross och vill hyra täckt släp.

Utan stötfångare ca 375 cm.

8

Även om du får in den så har du ju ca 400kg överlass för det släpet, men det syns ju inte utifrån vad du har i släpet så det kanske går ändå..

9 Senaste redigerad av vwentusiasten (2011-12-07 10:56:08)

Tänk på att det sitter breddade fälgar bak som bygger någon cm också.. samt att du måste ha en winch för att få upp den.
Den rullar inte. vä fram sitter fast. Lycka till med hämtningen.

hyr en 1300 biltransportkärra det är mitt tips.

_______________________AMBULANSGARAGET_______________________
                  - Om bättre är möjligt är bra inte bra nog -
Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65
Bubbla -63 Typ2 -74  Typ 1 Shorty -65

10 Senaste redigerad av AlexN (2011-12-07 12:12:22)

Men den väger ju typ 800 minus: förare,bensin, fotsteg,kofångare,före detta plåt osv. och så skulle man kunna slänga in inredningingen osv i dragbilen vilket gör att det inte borde ge så mycket överlast.. plus att det inte syns..

Jo ska försöka få tag på en 1300 kärra men annars får det bli den här. tar med andra hjul till den bak i så fall..

Rullar de andra hjulen ok?

11 Senaste redigerad av vwentusiasten (2011-12-07 12:20:12)

Dom rullar men är ingen luft i dom.
bara vä fram som sitter fast och dom däcken skulle jag inte vilja pumpa då framdäcken är rätt spruckna så det kan säga pang.
höger fram samt bakdäcken rullar okej men dom skulle du byta säger du så då kommer det inte vara nått problem.
Att ta lös inredningen spelar ingen roll viktmässigt ICQ/ae
Vi åkte med flera hundra kilos övervikt på väg upp till östersund och så länge du inte har mer på kärran än vad bilen får dra
så väntar "bara" böter sen beroende på hur mkt överlast olika belopp.. men överlast med mer än 50% tror jag leder till att lappen ryker.

Går säkert knacka loss bromsarna men jag hade ingen tid över att fixa med det utan drog fram den som den stod.
Men om du inte tänkt ställa dig där och meka innan så råder jag dig att ta med en winch oavsett om du tar kåpvagn eller trailer.

Lycka till

Karmann Ghia T14 Cab -58. Karmann ghia T34 -63. Bubbla -50. Ambulans Typ2 -65. Typ2 -55. Bubbla -65

12

jo men har en uppsättning sprajlans nya dubbdäck att sätta på.=) sen har jag en liten winch hemma som borde gå att kroka i en lastögla där fram i släpet och wincha med. Och en hammare har jag med så ska nog lösa sig:)

Men ska ringa runt lite till efter en 1300 kärra men verkar som nästan alla är 1500..

13

shell falkenberg hade en 1300 kilos biltrailer:)

Tack för tipset johanj!

14

ROADTRIPP!!!!!!!

Fasen vad nice ICQ/ab

Medlem i Halmstad Luftkühlers

15

Lite OT men visst borde en bubblakaross (utan skärmar) få plats i ett släp som har innermått: 400x168x185cm ?

16

hur bråttom har du?
ska bes mitt släp förhoppningvis nästa vecka sen kan du hyra det för en billig peng..
finns i helsingborg , men kan ev .lev till halmstad

tobias_bager    @  hotmail.com

17

vwfreak jag tror dom åker och hämtar nu i helgen. dvs 10 eller 11

18

ahh..  har inte hunnit å bes det innan..  synd då det är ett 1300 släp som med rätt bil tar en bubbla lagligt på den .

/Bager

19

Bra att veta inför framtiden, bager!

Medlem i Halmstad Luftkühlers

20

Ja har fått tag på ett sånt 1300 släp på shell i falkenberg nu så det har löst sig.
Men tack för erbjudandet!

I morgon bitti drar vi:)