Igår var det dags för ett ryck till.
Dörren i bild ovan var totalt rensad så tog tag i att montera tillbaka lister och fönster. Just nu kärvar rutan lite upp och ner, men det får bli framtidens bekymmer. Det ska ändå rivas ner igen och lackeras.
Fick även installerat nya bälten, tror de kommer från en Peugeot. Var något jag hade liggades i ett skåp, hittade jag av ren slump. Tur nog har man en kollega som jobbat på Autoliv som tipsade att man kan ta bort tilt- och accelrationsspärren så man inte måste montera dem i rätt vinkeloch han tror sig även ha lås hemma med hållare i plåt eller wire, så det kan bli bra.
Ena spegeln var knäckt och jag orkar inte köpa något bara för att inte använda det sedan, så fram med en gängstång och borra och gänga så sitter den ihop igen. Den var knäckt i den lilla sprinten som roterar vid justering in/ut.
Nu sitter iaf båda dörrarna monterade, fixat så nyckeln passar i båda låsen.
Barnen ville åka till garaget idag, så jag är inte sen att säga ja till det. Blev två timmar där och försökte aktivera dem med lite småpill som passar en 3- och en 5-åring. Så vi började montera skärmar och skruvade fast låset till framluckan.
Listan på vad som ska göras inför besiktning krymper. Två "tunga" poster kvar vad jag kan se just nu. Fixa till motorn, lite service och få igång den. Bygga om till extern regulator för 12v växelström och sen är elsystemet en soppa som jag ska försöka reda ut.
Ska även lägga på nya däck som lillebror har liggandes på originalfälgarna. De som sitter på har lite torrprickor så är lite osäker om de kommer godkänna dem på besiktning.
Post's attachments
9CBCB281-C054-401A-9D24-B091B0206B3B.jpeg 302.08 kb, 107 downloads since 2023-09-10

AFCC25C1-9DFB-460B-B769-F94BA4D819C7.jpeg 276.94 kb, 102 downloads since 2023-09-10
1200 -58
1500 -69