1

AA Performance, bra skit eller skit? Någon som har 1st hand erfarenhet?

http://aapistons.com/

Buy the ticket, take the ride... - HST

2

Löf skrev:

AA Performance, bra skit eller skit? Någon som har 1st hand erfarenhet?

http://aapistons.com/

Jag har kört en säsong med AA´s 94mm cylindrar och kolvar, har inget att anmärka på efter ha tagit isär och gått igenom grejerna! ICQ/ab

3

Ok, tack!

Det är en i Norge som skall sälja följande (på norska...):

-Ny AA Performance 1835 tykkvegget sylindersats og stempler
-Balansert veiv, med tilhørende lettet svinghjul
-Engle W110 kam, pent brukt
-AS blokk, linjeborret og åpnet for større sylindere
-Standard viftehus og oljekjøler
-Lett friserte originaltopper tilpasset 'satsen

Bra grejjer?
Bra kombination?
Spontant skulle ja kunna tänka mej lite fetare toppar och extern oljekylare...
Vad för förgasare skulle passa till den här setup'en, dubbla Weber 40 IDF?

Buy the ticket, take the ride... - HST

4

Ja,lite bättre toppar och ett externt oljefilter.Extra oljekylare behövs inte. Dubbla weber 40 IDF blir säkert åxå bra.

5

stickan skrev:

Ja,lite bättre toppar och ett externt oljefilter.Extra oljekylare behövs inte. Dubbla weber 40 IDF blir säkert åxå bra.

Så du håller med om att AA Performance är bra grejjer?!

Extra oljekylare utsagnet baserade jag på svar i min andra tråd om Splitbussmotor bygge, då det enligt Kee och PPRMicke är en god ide för motor levetiden.

Buy the ticket, take the ride... - HST

6

Löf skrev:

Extra oljekylare utsagnet baserade jag på svar i min andra tråd om Splitbussmotor bygge, då det enligt Kee och PPRMicke är en god ide för motor levetiden.

Var det inte extra oljesump vi diskuterade? Jag frågar för jag minns inte själv vad du åsyftar.

Grinder and paint, makes me the welder I ain't

7

Löf skrev:
stickan skrev:

Ja,lite bättre toppar och ett externt oljefilter.Extra oljekylare behövs inte. Dubbla weber 40 IDF blir säkert åxå bra.

Så du håller med om att AA Performance är bra grejjer?!

Extra oljekylare utsagnet baserade jag på svar i min andra tråd om Splitbussmotor bygge, då det enligt Kee och PPRMicke är en god ide för motor levetiden.

Ja,dom smidda AA-kolvarna är helt ok.Vet dock inte hur dom gjutna är.

8

Kanske en flummig fråga men hur mycket tål AA's cylindrar och kolvar?

Vilka faktorer påverkar hållbarheten?

Ni som haft AA vilken effekt och vilka varvtal har ni kört?

Mvh

9

IT-Bubbla skrev:

Kanske en flummig fråga men hur mycket tål AA's cylindrar och kolvar?

Vilka faktorer påverkar hållbarheten?

Ni som haft AA vilken effekt och vilka varvtal har ni kört?

Mvh

Dom funkar super en sugis men till turbo(tyck) gillar dom inte
Cyllana är bra som fan men kolven är som den är (har kört med sådana cyllar med wisecokolvar funkar super 1915 1,6bar =351hk@422nmJPM)
Kolvtoppen sviktar av värmen och kolvbulten är förklen om man har ett bar eller mer (dom blir krokiga dåligt matrial och dåligt härdade   )
Du kan prova men jag tycker inte det något att sattsa på om man laddar
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke