Vilket munstycke är det som styr vid 1500-2000 varv på idf 44er får inte till lamda värdet där

2 2023-07-26 08:26:43 Senaste redigerad av PPRMicke (2023-07-26 08:28:10)
Vilket munstycke är det som styr vid 1500-2000 varv på idf 44er får inte till lamda värdet där
![]()
lågfart ihop med blandskruven runt 3300-3500 går högfarten in
Ibland kan soppa trycket/flotör nivå ställa till det på låga varv då får man sänka nivån lite eller sänka soppa trycket lite till
En sak som även kan ställa till det är försmå nålventiler det blir så stor tryckskillnad på flotören den hoppar lite upp o ned
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Ok har 0.18 i soppa tryck och 1.75 nålventiler. Den går bra på tomgången med direkt jag rör gasen och ökar varvet så börjar den gå snålt som tusan..
Rev800 skrev:Vilket munstycke är det som styr vid 1500-2000 varv på idf 44er får inte till lamda värdet där
![]()
lågfart ihop med blandskruven runt 3300-3500 går högfarten in
Ibland kan soppa trycket/flotör nivå ställa till det på låga varv då får man sänka nivån lite eller sänka soppa trycket lite till
En sak som även kan ställa till det är försmå nålventiler det blir så stor tryckskillnad på flotören den hoppar lite upp o ned
tomgång är det blandskruvana som brukar vara till 1500varv sen munstyckena
Har du provat att skruva ut blandskruvarna sen stänga spjällen lite
Vid sidan av bland skruven sitter en annan skruv man kan kan justera med också Har för mig den var för ändra övergången mellan tomgång o lågfart Men det var 20 årsen man skruvade med IDF Försök att hitta litteratur på IDF fanns något som hete förgasare boken( tror KL racing har den) sen finns det en engelsk bok om IDF
om man har försmå nålventiler tömmer man flotör husen
Har för mig Misab sa man skulle ha mellan 200+ i nålventil storlek på idf 44 o idf 48 250+ ( sök på misab sidan om bestycknings tabell för vw)
Vi som kör IDA 48 har minst 300 gärna 350 så blir det lugnare liv för flotören i höjd
Har du kollat vad som händer med soppa trycket när du kör (en slang från regulatorn till mätaren )
Förr i tiden när man hade gasare där bak på strippen hade vi mätaren på utsidan av framrutan den var det viktigaste mätaren
För att tro eller veta vad man har i soppa tryck under körning
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
