1

Funderar på om jag ska foliera istället för att lackera dom nyinskaffade breddade glasfiberbakskärmarna.
Med lackering ligger väl utmaningen i att få färgen att "beta" i underlaget och tåla ett och annat stenskott.
Jag har minimal erfarenhet av att foliera bilkaross men misstänker att detta kan vara enklaste metoden.
Återstår att finna bra folie med rätt kulör, 30 år gammal hell Elfenben och få fast ett på skärmarna.
Någon som har testat och vill dela med sig av kunskap?

Janne i Arboga

2

m02cjoho skrev:

Funderar på om jag ska foliera istället för att lackera dom nyinskaffade breddade glasfiberbakskärmarna.
Med lackering ligger väl utmaningen i att få färgen att "beta" i underlaget och tåla ett och annat stenskott.
Jag har minimal erfarenhet av att foliera bilkaross men misstänker att detta kan vara enklaste metoden.
Återstår att finna bra folie med rätt kulör, 30 år gammal hell Elfenben och få fast ett på skärmarna.
Någon som har testat och vill dela med sig av kunskap?

Janne i Arboga

Tjänare Janne
Folien kräver en blank bakgrund  för att det skall fästa bra
Du har säkert sett räsen o dom olika foliena som sitter på den
Men kolfiber bakskärnana bar tänkt att köra med klar folie men det var ett helvete så det blev bara lite i framkant på ena skärmen
Så det får bli ett lager klar på dom i stället
/// M

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

3

Jag får testa med folie om jag hittar med kulörmatchning om jag tröttnar får det bli ett besök till min lokala hovlackerare.