Grymt sportig:)
Snyggt 
Så jäkla cool! Behöver nästan en 1303 till mina BBS centrum inser ja!
Alla behöver en 1303, som att åka gokart 
Kanske klä in fotstegen med kolfibervinyl
![]()
/Nicklas
Mja osäker, men behöver nå andra isåfall dessa rasar nog ner i en hög med doft om man tar bort gummit 
Ångrar kanske... att jag inte köpte speglarna i kolfiberlook, men ja tyckte de såg så väldigt blanka/plastiga ut. Kanske kan dra vinyl på de också.
Cool, och en liiiten tweek med höjd och hjul/däck så kommer det bli kanon 
82 2026-03-27 16:36:42 Senaste redigerad av MrIcka (2026-03-27 16:41:34)
Dags att ta tag i den här, bilarna skiftade plats 75an till garaget med värme och utrymme (67an till garaget hemma) där den pallades upp
Av med hjulen och iväg till däckfirman så de fick kränga av de typ 20år gamla däcken. Sedan vara de bara att fortsätta med poleringen, båda framfälgarna var orörda
Var lite snål med grovt papper från början så fick inte bort alla repor men de ska inte vara perfekt
här är de inte polerade med medel ännu så de är lite matta.
Matta ner, rengöra och maskera alla fälgar
Dra på lite grundfärg
Sen blev de Subaru BBS Gold, den färgen som ska vara mest rätt enligt massa Googling. Original är de typ polverlackade vad jag fattar. Färgen stämmer exakt med färgen som är på insidan av fälgen, lite ljusare än färgen som var på utsidan så kanske har de här varit omlackade nångång?!?
Blev bra, men fan inte lätt att komma åt i alla vinklar och vrår i ekrarna. Blev tvungen att köpa en burk till

Här är de nu lackade med sidenmatt 2k klarlack (inte riktigt torr) sedan blir de bort med maskeringen och försöka pensla dit färg i de urfrästa delarna på polerade fälgbanan så de också blir guld igen.
Färgen ser inte korrekt ut på bild... så där gul är den inte 
Woooohoo 
Att dra av maskering på nylackerade fälgar med polerad kant är fan välbehag de lux! Du borde spela in en snutt på YouTube å länka här. 
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Väääldigt snyggt!!!
86 2026-03-31 07:54:57 Senaste redigerad av MrIcka (2026-03-31 07:57:35)
Sorry de blev ingen film med avmaskningen
Men så här blev de iaf
Sedan dutta ja i guld runt/över texten så sedan blev de 2000 och 2500 slip
Här ser man ju också tyvärr lite färgkluttar som blev, köpte färgburken förra året. Verkar inte mått bra av att stå så länge =\ Färgen räckte inte så fick köpa en till spray och den va inte så spottig.
Nu har jag duttat i klarlacken också och ja väntar på nya skruvade ventiler så jag kan lämna in så de monterar däcken.
Snyggt 
Tillslut kom ventilerna, perfekt tajming nu när alla ska lägga på sommardäcken...
Men nu är de iaf inlämnade för påläggning så är väl bara att vänta
När de är klart så ska jag väl gå på sista steget polering och sedan lite All Metal Polish
Slog till på en biffigare krängningshämmare när jag ändå ändå beställde nya kofångare (mer info ang de senare)

I framtiden får man väl investera i Poly bussningar till bärarmen också
Däcken är på, ska ta tag i att polera de sista, sänka en gnutta fram och höja bak. Kika över to-in igen så ska man väl kunna ta en provtur sen.
Mums!!!