Heja! Den börjar se riktigt hård ut Bra hjulinställningsprylar det där, ska läggas på minnet.
Det där avgaset låter fan riktigt sweet
Film och fotonörd.
Byggtråd för min Oval The OldSpeed Outlaw
Byggtråden för La Cholita å Krush Groove hittar ni HÄR
Får ju sitta som en ostkrok för att nå växelspaken så tanken på att bygga en egen av originalspaken började ta form efter att sett Jimmy göra de på sina bilar. Men då den inte har någon pigg som låser den på plats i koppen på växelstången i tunneln som det är på äldre bilar, vilket gör att den kan rotera fritt = obra med ej rak spak...
Jag tröttna och beställde en Trigger-spak. Hade samma i svarta förut och gillade de, helst skulle de ju varit en Bug Tech men ekonomin säger tyvärr stopp.
Någon som moddat detta på en nyare, går de att slipa ett jack skålen och dra i en skruv eller nått i kulan för att låsa den?
Bild tagen av Jimmy
Jimmy var sjukt snäll och köpte på sig ett par kolfibersarger till lyktorna som han hittade på Norrtäljemarknaden som jag fick köpa av honom.
Vad är de man säger, carbon fiber won't get you home...
Här syns också de mörka blinkersglasen som åkte på
Mr. Plow
30 2024-01-02 16:56:52 Senaste redigerad av MrIcka (2024-01-02 16:57:46)
Tillslut så lyckades jag få ihop vinterdäcken av rätt dimension (de första tog i skärmarna fram) och rätt fälgar och till och med snö kom de då (förra året började de regna när ja köpte däcken) Så de va bara att dra på lite guldfärg på fälgarna, smälla på de på bilen, montera bort plogbladet och ut å sladda
Barnsligt roligt, här är ett litet klipp
https://youtu.be/CxncikyIDLI
Ser ju helt underbart kul ut!!!
det är ju det här dom är gjorda för!!
it would burn off both of your ears . . . "
Precis, en VW i sitt rätta element och speciellt en 1303.
Grymt trevlig kärra! Kolfiber sargarna till lysena, är dom hemgjorda eller finns dom nya?
Får vi se denna skönhet på Cold Balls?
Så rå.
https://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=58885
Grymt trevlig kärra! Kolfiber sargarna till lysena, är dom hemgjorda eller finns dom nya?
Bra fråga, Jimmy som köpte de åt mig på förförra Norrtäljemarkaden så ja vet inte.
Får vi se denna skönhet på Cold Balls?
Nä, hade varit roligt men just nu är den i sitt högsta läge på coilsen fram = för låg + att golfjädrarna är stenhårda så inte så roligt om de inte är slätt å fint
Nångång ska de väl bytas till några mjukare fjädrar men får ingen klarhet till exakt vad för hårdhet man ska satsa på
Verkar som ni får ha vinterväg...här är dom köpta av saltdjävulen så fort det är under -10
en torr o fin vinterväg blir brunslaskig och spolarvätskan försvinner i ett nafs.
40 2024-02-20 16:09:54 Senaste redigerad av MrIcka (2024-05-30 14:53:56)
Satt tamigfan uppe i taket nästan i GTI stolarna så har velat lite fram och tillbaka hur jag skulle kunna sänka de. Var först inne på att sänka stolen men såg krångligt ut så tänkte sänka själva fästet i golvet. Men efter att kikat på stolen igen så insåg jag att genom att kapa lös skenan, lossa främre röret och vrida det, massera lite plåtar med slägghammaren som håller stoppningen och svetsa ihop allt igen i lägre nivå så skulle det nog gå.
Fick fimpa motsvarande bit av rören på bakre fästena.
Blev ca 5-6cm lägre och betydligt mycket trevligare att ratta, nu ser jag t.o.m hastighetsmätaren genom ratten
Syns dåligt på bild att de är någon skillnad .
Små men ack så sköna justeringar. Visst passar de "bolt on"?
Jao, de är samma infästning i 75an som i Golf MK1 tydligen.
Dock såg de lite ombyggda ut i bak redan innan, så ev har de varit tvungna att justerar den när de monterades första gången.
Sladda är ju roligt så vinterdäck fixades och några fälgar burkades i Hagmans Guld
Sedan var de bara att ladda batteriet och vänta på snön
Winter wonderland
Lekstuga
Ha ha! Smart maskering av däcken!
Suget efter en längre och fränare spak började komma mer och mer och började fundera på att beställa en Bug Tech spak så kunde man hämta upp den på Volks World Show som var inplanerad. Men kändes ändå inte riktigt rätt efter jag råkat över bilder på en jävligt frän spak hos några av de germanlook kontona ja följer på Insta. Sån måste man ju ha, tills man såg priset... så de blev vaken hackat eller malet.
Sen kom skatteåterbäringen och de gick inte att hållas sig längre
Vilket hantverk/monster
Monterades direkt!
Alltså, allt man vill nu är att åka runt och växla, så jävla exakt pryl
Detta är den längre på ca 53cm, sedan finns det en 48cm också.
https://www.schaltbock.com/en/
Fan va cool
VW typ1 1965 1500T
VW typ1 1973 350hp
Fan va cool
Grym å spaka med, sån måste du ha
Oh vilken övergrym spak. Växellägena, distinkta och inte allt för korta, dessutom knopp. Bra placering av skatteåterbäringen:)
De blev lite fälgar, BBS Mahle 15" 7 och 8 breda med 5x130 bultmönster
Tidiga, har jag fått lära mig, med inpressningar direkt i fälgbanan (vilket var de jag verkligen fastnade för). Dessa är tillverkade 77 och 78
Prova lite
Men behöver ju såklart andra skivor och trummor för att få de att lira
De hela började med att jag nu för några år sedan nu köpte på mig dessa skärmar med läpp med tillhörande 5x120 skivor och trummor med centrumvända 17" T5 fälgar. Planen var aldrig att köra dessa fälgar då jag tycker 17" blir för stort. När jag sedan började kikade på prylarna så såg jag dock att ett av hål är off när de borrat om så dessa går inte att använda. Säljaren ska hjälpa mig att fixa nya skivor och trummor... men nu får ja se om han kan fixa dessa i 5x130 istället
Blir kanon ..