Sen vart de dags för framdörrarna, och för att kunna göra klart dom var jag tvungen att ta tag i renoveringen av ventilationsrutorna jag köpte för länge sedan.
Har dragit mig lite för de här jobbet, men det visade sig vara plättlätt
När jag köpte dom satt dom helt fast, de löste jag för nåt år sedan så nu var de "bara" att få lite fason på dom
Demonterat allt som jag behövde

Sett sina bättre dagar

Efter svetsning, slipning, rostskydd så vart de lackade

Det var jäkligt bra passform på gummit, inga som helst problem att montera, och dekalen på rutan var i så bra skick så den fick sitta kvar

Har inte köpt nitar till att nita rutramsgångjärnet med ännu så de är fortfarande skruvar där

När de gick så bra med ventilationsrutorna så tog jag glad i hågen tag i att montera inre och yttre skraplisterna på dörrarna..
Tog några minuter så var de bra humöret borta.
Vilka jävla skitgrejer
Till de yttre skraplisterna så fattades det massor med clips, tur jag hade sparat de gamla så jag kunde få dit listerna. Böt även ut de nya som fanns då de gamla var mycket bättre
Inre skraplisten gick inte att montera alls med den medföljande metalltråden, vet inte hur länge jag försökte tills jag googlade efter tips och hittade att jag inte är först å svära. Så även den böts ut mot den gamla så som andra före mig gjort..

Filtlisten är alldeles för mjuk, går inte att böja till så den blir bra. Testade att böja en gammal original å de var inga bekymmer, dessvärre hade jag bara ett par korta bitar liggandes så vart tvungen att köra med de nya värdelösa

Den jävel som bestämde var urkapen i chromelisten skulle vara placerade skulle jag vilja säga ett å annat till.. Fick klippa nya urkap på de flesta ställen så de passar, å på nåt ställe skruvade jag fast listen med kort försänkt skruv istället

Det var iaf bra passform på gummilisten

Gamla dörrsidan med högtalare, kabeln har legat lös på framgolvet i alla år
det är jag dock oskyldig till då de var så när jag köpte bussen

När jag skruvade bort luftkanalen på dörren så var de olika färger på nästan alla skruvar
Givetvis satte jag tillbaka dom på den nytillverkade dörrsidan

Limning av nya klädseln

Kul å se skillnaden på gamla och nya

Använde 4mm hålen jag borrade när jag provmonterade dörrarna innan lack för att få dom på rätt ställe nu när dom skulle dit på riktigt.
Riktigt smidigt, bara sätta i alla skruvar och sen i med ett par dorn i hålen och sen dra åt då allt är inpassat å klart
Nu har jag hittat på gummisargen till dörrkontakten oxå så ser inte så jäkligt ut nu som på bilden

Högtalarna till dörrarna, ett par Rockford Fosgate köpte jag av en jobbarkompis för säkert 15 år sedan när han höll på med billjud, hoppas de funkar fortfarande

Hade både trasiga och hela fönstervevar liggande, men valde att customisera de trasiga med passande kula. Bara för att...
Var M8 gäng i kulan som jag gängade om och satte i en M6 insatsgänga i, sen är det bara en passande försänkt M6 skruv genom veven

Har aldrig haft kontakt så att innerbelysningen funkar på skjutdörren, men hålet finns i B stolpen så drog fram en sladd dit.
Dock är det ett par cm till dörren från kontakten så jag måste köpa en gummigrej som ska sättas på skjutdörrn för att de ska funka

Men när jag sökte efter info om skjutdörrn på TheSamba så snubblade jag över bilder där en tjomme skrev att de finns hål i taket vid bakluckans gångjärn för knapp. Ingen där hade nånsin sett nån knapp monterad som original dock
Men jag kände att det var lika bra att dra en kabel dit nu medans det är lätt åtkomligt
till och med hålet för skruven till kontakten finns klart i balken

Ska bara tillverka en liten arm att fästa i gångjärnet så att knappen går att använda, visar det sig inte funka alls är de ju bara att låta sladden ligga i balken å strunta i kontakten

Ett par bälten som är demonterade från nya bilar på jobbet räddade från skrotlådan
Passar så här långt, hoppas de funkar när sätena är monterade oxå
Skönt med nya bälten

Motivationsbilder