Det där materialet kan jag snart doktorera i, men dessvärre har jag inte kunnat hitta det någonstans på klotet och letat ganska frekvent i flera år efter detta.
Det svarta lite asfaltsimpregnerande isoleringen om sitter på bla bottenplattan, fanns till för ca 3 år sedan att få tag vi via en firma i Schweiz, men enligt dem så har tillverkningen av det upphört av miljöskäl. Och det finns inget likvärdigt
Har även funnits förr som tex isolering mot plåtljud, klistrade innuti tvätt och diskmaskiner, men även här är inte länge tillgänglig när jag kollade upp det.
Insidan på dörrar och karosssidan, hade lite tjockare men liknande material. Där har jag tidigare köpt kokosmatta på metervara via VP autoparts och sedan färgat in/rollat med kallasfalt, men nu sist fick jag inte köpa detta av dem, då den enda fabriken som gör detta materialet (i Indien) har bruttit ner, och de behöver själv@ allt de materialet de hade kvar till sina egna produkter.
Ingen munter läsning men möjligen kan det fortfarande finnas i något Östland eller mindre nogräknade länder utanför min kännedom. Hör gärna av dig om du hittar ett bra spår