1

Har en tidig Typ 3 1500 stående sen många år, det är utförandet med topplock som har insugsflänsar som är förvillande lika 1200:ans. Motornummer är 005222x, motorn står lite illa till så jag kommer inte åt att se sista siffran klokt, den bör vara tillverkad sommaren 1962 och tidsmässigt korrekt till bilar med chassinummer 053xxx eller så.

Motorn sitter fast, och vad jag sett saknas generator, fördelarlock, bränslepump, förgasare, luftrenare, höger värmekammare, slutrör.

Har Du en 1961-62 Typ 3 som behöver en korrekt motor så hör av Dig så kommer vi säkert överens!

Jag har även en hög "vanliga" typ 3 motorer stående i liknande skick, hör av dig och tala om vad Du behöver. (Den som läser annonsen förstår givetvis att inget är startklart, allt är renoveringsobjekt.)

Motorerna finns på Gotland, och hämtas här. Fixar Du frakt själv, så kan jag surra på lastpall.

/Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)