1

Jag letar efter min eberspracher, som ska finnas i min dubbelhytt (1975) men hittar den inte. Kan så klart bero på att den demonterats, men var ska den vara monterad om och när den finns i bilen?

Jag har kikat in i utrymmet bredvid bensintanken, framför motorn, men där finns det ingen.

2

En original Eberspächer är monterad under bilen mellan rambalkarna, kan vara täkt av nån stor plåt.

T2b taigagrön ´77

3

Hittad!

Undrar var/om man kan hitta någon som kan serva en sådan?

4

Kort beskrivning men det kanske hjälper något om du vill kika på den själv?

Dom är inte så avancerade, det går att serva själv om man är lite finurlig. Man kan börja med att kolla över så man har ström på säkringar och så att reläer sitter på plats. Ska sitta ett vid förarens fötter och ett med säkerhetsbrytare uppe under panelen på förarsidan. Sen byta soppaslangar och demontera förbränningsfläktmotorn, den har inbyggda brytare, en för pumpen som slår till var 33e varv och en till tändstiftet som slår varje varv. Dom brukar vara brända men går att fila till för det mesta. Sen testar man så man har gnista. och att glödspiralen funkar. Efter det är det bara koppla in pumpen och hålla tummarna typ  ICQ/ab . Kan ta en stund innan den pumpat fram bränsle dock. Tempgivaren på röret framför värmaren används som till och frånslag beroende på hur hög temperatur man ställer in.

Fläkten bak på höger sida skjuter igenom luft igenom värmaren och när motorn går och den värmen är på skjuter den med fram luft. Så det finns en hel del luftklaffar som också måste fungera för att luften inte ska blåsa ut åt fel håll... men det är en annan historia ICQ/ab