Är det någon som vet var man kan köpa filtlister till främre sidofönster bubbla -50?
Jag har letat mycket men hittar bara lister till -52 och nyare.
Splitparts unlimited har gummilisterna som rutan i dörren går i , dom klär du sen med filt material.
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
OK, tack.
Jag tänkte att det kanske finns en färdig list. Den ska ju dessutom vara genomskuren i ovankant då rutan går igenom listen där.
OK, tack.
Jag tänkte att det kanske finns en färdig list. Den ska ju dessutom vara genomskuren i ovankant då rutan går igenom listen där.
Det stämmer ! Jag hade inte koll på det när jag bytte lister på min 51a , men nu gör jag inte samma misstag !
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Gummilisterna köpte jag från Kaefernostalgi men tyget de skickade med var inte rätt enligt mig så jag köpte ett tunt men stadigt sammetstyg på en tygaffär som listerna kläddes med. Det var lite pyssligt men jag hade turen att kunna plocka av originalgrejerna och kunde därför se exakt hur det var gjort på VW-Werk.
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Jag har inte kommit så långt ännu, håller på att laga skenorna dom ska sitta i. Men jag har kvar lite av originallisterna så jag kan se hur det ser ut.
Gummilisterna köpte jag från Kaefernostalgi men tyget de skickade med var inte rätt enligt mig så jag köpte ett tunt men stadigt sammetstyg på en tygaffär som listerna kläddes med. Det var lite pyssligt men jag hade turen att kunna plocka av originalgrejerna och kunde därför se exakt hur det var gjort på VW-Werk.
Vet du om Kaefer-Nostalgie är verksamma? Har mailat och skrivit på facebook men får inget svar.
Var kitet du beställde för bägge dörrarna eller bara för en? Framgår inte riktigt på deras hemsida tycker jag.
Som jag minns det var det för båda dörrarna. Det är ca 4-5 år sedan som jag köpte därifrån så jag har inte en aning om de är igång men kollar man hemsidan ser det ju ut så iaf.
VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015
Ok, tack för svar.
Jag fick faktiskt kontakt till slut via en annan e-postadress och det är för bägge dörrarna.