Den där var det lite spök med.. är den tillverkad Jan-50 så ska den inte ha ventilationsluckorna, fanns från april -51 till oktober-52. Den ska inte heller ha hydrauliska bromsar, det ska vara mekaniska bromsar på Jan-50. Motorn på pallen är en 30 hästare.
Den där var det lite spök med.. är den tillverkad Jan-50 så ska den inte ha ventilationsluckorna, fanns från april -51 till oktober-52. Den ska inte heller ha hydrauliska bromsar, det ska vara mekaniska bromsar på Jan-50. Motorn på pallen är en 30 hästare.
Ja precis, och inte aluminiumlister i fram & bakrutor heller.
När Wolfsburgemblem på motorluckan infördes vet jag inte riktigt..
4 2022-06-08 22:17:28 Senaste redigerad av Lennart (2022-06-10 12:34:38)
Bengt H skrev:Den där var det lite spök med.. är den tillverkad Jan-50 så ska den inte ha ventilationsluckorna, fanns från april -51 till oktober-52. Den ska inte heller ha hydrauliska bromsar, det ska vara mekaniska bromsar på Jan-50. Motorn på pallen är en 30 hästare.
Ja precis, och inte aluminiumlister i fram & bakrutor heller.
När Wolfsburgemblem på motorluckan infördes vet jag inte riktigt..
Så nu har "Finn tio fel" satt igång! Kul!
Enligt TheSamba är karossen med nr 243xxx tillverkad i nov 51.
Höga torn på framvagnen.
Uttag för avgasrör i plåten bak.
Baklyktorna är mycket senare.
Armstödet på insidan förardörren likaså.
Askkoppen bak, assymetriska lyktor och 15" fälgar.
Motorn är en sen 30-hästare med gummifästen för tändkablarna.
Samtliga lister är också fel.
"Finn tio fel" är redan passerat!
5 2022-06-09 11:15:11 Senaste redigerad av Phileas Fogg (2022-06-09 11:19:56)
Det går nog att hitta 100 fel på den.
Krockad fram och förmodligen även bak, dåligt svetsad osv.
Elsystemet ser inte riktigt original ut tycker jag.. .
Ska jag värka fram något positivt så är det väl de ruttna kuddarna i baksätet.
Och som vanligt har Bilweb inte en aning om vad de skriver.
" Ventilationsluckorna framför dörrarna var en detalj som bara dessa exemplar tillverkade 1950 och tidigt 1951 var begåvade med."
Jag mejlade Peter på Bilweb om några felaktigheter men fick inget svar. Ser dock nu att de tagit bort texten om luckorna. Alltid nåt
… och nu är luckorna tillbaka i texten. Luddig sista mening om att de inte vet varför luckorna är där på en bil från 1950.
8 2022-06-10 09:28:11 Senaste redigerad av Lennart (2022-06-10 13:04:20)
… och nu är luckorna tillbaka i texten. Luddig sista mening om att de inte vet varför luckorna är där på en bil från 1950.
Men bilden som visade att karossnumret började på 243, (eller kanske 248) alltså nov -51, är borttagen!
Undrar varför man försöker göra bilen äldre än den är?
Den blir knappast mera värd som tidig -50 med en massa detaljer som inte stämmer, än som en original 51:a!
Fast den platsar ju inte som original 51:a heller....
*L*