Hejsan någon som kan komma med tips på hur jag kan lösa mitt problem med en bubbla med 1300 motor och en solex 31 pict 3 förgasare samt en 113 905 205 AJ fördelare med vaccumklocka.
Så till mitt problem bilen går bra när den är kall men så fort den börjat bli lite varm börjar den tveka och hacka när man ska iväg och även om man ligger på jämn gas ett tag. Man får liksom pumpgasa när man ska iväg för att den inte ska dö.
Har renoverat hela förgasaren med nya packningar samt att allting är ultraljudstvättat. Har även gjort grundinställning och hållt på och mixtrat med olika inställningar på förgasaren. Har även ställt tändningen enligt konstens alla regler.
Men den vill ändå inte gå som den ska utan tvekar när man ska iväg och håller på att jävlas.
Sen när man motorbromsar eller står och tomgasar så smäller den ganska mycket i avgasröret.
Har dock ganska mycket hål i ljuddämparen runt om kanterna om det skulle kunna ha något med saken att göra att det blir fel mottryck i avgasröret som gör att den går illa och baksmäller pga av det?
Snälla hjälp mig någon innan jag blir tokig