Hej någon som bytt motorrumstätning på en bubbla där motorn sitter kvar i bilen?
Om det äns går med motorn i
Skulle behöva byta den
Mvh
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Motorrumstätning
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hej någon som bytt motorrumstätning på en bubbla där motorn sitter kvar i bilen?
Skulle behöva byta den
Mvh
Jag tror inte att det är genomförbart med motorn kvar i bilen.
Apropå motor rums tätning... var köper man själva metal kanalen... skulle behöva hela till ett nytt motor rum. Eller är det gardin stång som gäller?
Jag tror inte att det är genomförbart med motorn kvar i bilen.
Misstänker samma men tänkte om någon hade gjort det förut
Apropå motor rums tätning... var köper man själva metal kanalen... skulle behöva hela till ett nytt motor rum. Eller är det gardin stång som gäller?
michaelth skrev:Apropå motor rums tätning... var köper man själva metal kanalen... skulle behöva hela till ett nytt motor rum. Eller är det gardin stång som gäller?
Tack!
Hmm 1 m för 300 kr + frakt.... hur många meter behöver man runt en hel typ 1 13-1600 vw motor? Räcker 2m... ?
Jag har ingen plåt klädd maskin stående just nu eller något komplett motor rum. ... någon som vill måtta?
Skulle behöva byta den
Mvh
Jag har gjort det på min 59a det satt ingen tätning men lyckades få dit den främre efter att jag delat den och monterat från en sida i taget, jäkligt bökigt men det gick. Sidotätningarna var lättare.
Ett tips är att vara frikostig med silikonspay vid montering
Ja då ska jag prova också
Tack för tipset
malle03 skrev:Hej någon som bytt motorrumstätning på en bubbla där motorn sitter kvar i bilen?
Skulle behöva byta den
Mvh
Jag har gjort det på min 59a det satt ingen tätning men lyckades få dit den främre efter att jag delat den och monterat från en sida i taget, jäkligt bökigt men det gick. Sidotätningarna var lättare.
Ett tips är att vara frikostig med silikonspay vid montering
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Motor, växellåda, bromsar, mekaniskt... » Motorrumstätning
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.