1

Hej, i samband med motorbyte går jag från likström  till växelströmsgenerator. Tänkte kolla om någon har bra koll eller enkelt elschema hur jag ska koppla laddrelä eller vad jag behöver ändra för att få det att funka?

1969 Bubbla fusksplit offroad bygge.
1 1950 november bubbla barnfind
1 1950 tidig februari bubbla skogsfynd

Instagram @skolalfred

2

Hej,
Det finns två typer av VX-generatorer. Dels med inbyggd regulator, dels med lös regulator. Med den inbyggda är det simpelt. Laddlampan till flatstiftet och batteriet till skruven. Gissa att du kan hitta lite matnyttigt om du surfar runt lite här på forumet.

3

Jag hittar inte hur jag ska koppla om kablarna, för laddreläet till höger behövs väl inte längre efter jag bytte till växelström? Men hur gör jag med kablarna som sitter i det nu. Och vad är lilla relät till vänster i bild? Satt ett större där från orginal med det här satt i donatorbilen där motorn kommer från så satte över det.

Någon man kan ha telefonkontakt med? Och som vet så man inte behöver gissa ändå ICQ/bs

Post's attachments

CA9CED27-93CA-4DB6-ABDD-922D08F30412.jpeg, 426.33 kb, 1170 x 896
CA9CED27-93CA-4DB6-ABDD-922D08F30412.jpeg 426.33 kb, 65 downloads since 2022-02-04 

1969 Bubbla fusksplit offroad bygge.
1 1950 november bubbla barnfind
1 1950 tidig februari bubbla skogsfynd

Instagram @skolalfred

4

Hej
Lilla relät är till bakrutevärme det måste vara kvar.
Har din nya generator inbyggd laddningsrelä då behöver du inte det gamla under sätet annars får det vara kvar.
Du är inte den första som gör detta ombyggnation det finns ritningar på forumet hur man kopplar.

T2b taigagrön ´77

5

Okej tack! Jag löste elen nu ICQ/bs

1969 Bubbla fusksplit offroad bygge.
1 1950 november bubbla barnfind
1 1950 tidig februari bubbla skogsfynd

Instagram @skolalfred