1

Hej alla kluriga människor, nu ska vi se om det här är lösbart eller om jag bara är dum helt enkelt...

Jag håller på och labbar med dubbla fuggar lite och har monterat gasrulle från logmech, och det ser ut att funka bra. Problemet är att jag ska köra fläktkåpa med värmeutblås och då får jag rejäl böj på vajern till den högra (sett bakifrån) förgasaren pga av den först går under generatorn och sen måste över utblåset.

Jag skulle vilja dra vajern under utblåset istället. Men då måste jag ju också fästa vajern i gasreglagets nederkant istället för att jag vill ha så rak vajer som möjligt, och då ändras ju geomtrin och vajern drar spjället på fel håll så att säga.

Så min fråga är om nån annan lyckats klura ut nåt sätt att växla av vajer och spjäll så att när vajern drar så öppnar ändå spjället som det ska. Eller kan man plocka isär genomgående axel på fuggen och vända riktning på spjället på så vis.

Ja inte en helt självklar förklaring kanske, men jag hoppas nån fattar vad jag menar

Bifogar en fulskiss som kanske hjälper eller försämrar för att ni ska förstå  ICQ/be

Post's attachments

Attachment icon processed-df8d28b7-b216-4a2a-a19d-59c9d4e7e3b8_1gWgF47Q.jpeg 294.81 kb, file has never been downloaded. 

--- Man ska inte ha ihjäl mer människor än man orkar äta upp ---

2

Bryter man vajern över en trissa kan man ju ändra riktningen eller över en vippa... men alla drejer tillför friktion..
Vad om träda vajern genom kanalen?

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

3

Jo, tanken om att dra vajern igenom kanalen har slagit mig också. Kanske är så det får bli helt enkelt

4

det låter som farbror Henke får komma ut å hjälpa ingenjör greven ICQ/af

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

5

varför inte böja höljet lite (trodde du såg det när du var här sist

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

6

Göran på Logmech finns annars ett samtal bort  ICQ/ad

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

7

Kan man tänka sig ha en lagom tjock ståltråd, istället för wire? Då kan man bocka den runt. Riskerar bli lite degigt kanske. Men dubbla trådar, en på var sida av kanalen, kan svajet minskas.

8

Såg säkert det när jag var och kikade Micke, men kommer inte ihåg..., har du möjlighet att fota vid tillfälle och skicka på messenger kanske?
Och ja, Göran kan jag ju också ringa

Ståltråd känns ju inte tillräckligt distinkt