Hej.
JAg har nyligen blivit med Bubblacabbe -72:a. Suffletten är fin men har spruckit runt bakrutan. Det är tejpat med svart gaffa nu men jag skulle gärna vilja göra en snyggare lagning. Känns onödigt att byta allt då den är fi i övrigt. Är det någon som försökt sig på detta som kan tipsa om material m.m.?
Om nu den har spruckit gått sönder runt bakrutan , då verkar det som om träramen har börjat
att ge med sig ,
Där finns inte så många genvägar utan en renovering av cab taket måste nog till .
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Håller med KisaVW.
Men google hittad det här
https://www.amazon.se/Cabrio-reparation … &psc=1
Även jag håller med kisaVW.
Hur torrt är tyget/vinylen?
Tyckte att min vinylcab var ok utom på ett ställe men den visade sig vara väldigt torr och sprack vid demonteringen.
Just rutramen bak är ju ett kritiskt ställe för läckage.
Tack för svar.
Den där Dr Cabrio kitet har jag också hittat och som föranledde till min fråga här.
Vinylen kommer nog bytas så småningom så jag är inte ute efter att laga så beständigt utan tänkte bara göra det bättre än vad det är tills vidare. Den kommer mest att användas med suffletten nere ändå.
Ville mest höra mig för om någon gjort en lyckad reparation annars så testar jag Aquaseal med tillklippt vinyllapp. Kommer nog att funka någon säsong eller två.