Min dotter vill ha en sådan
jag vet inget om det/dom
Några tips på kamera
kan det finnas någon beg att köpa?
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Övrigt köp/sälj » systemkamera
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Min dotter vill ha en sådan
jag vet inget om det/dom
Några tips på kamera
kan det finnas någon beg att köpa?
jag kör på en nikon d40x kostade 2000kr beg tror jag de va. dock sitter det orginal 18-55 objektiv på vilket inte klarar av den zoom jag vill. ett 18-200 objektiv jagar jag efter
.
En bra första kamera tycker jag iallfall.
edit. va ska dottern fotta?
Då jag lyckades sumpa min digitala kompaktkamera i Göta Kanal i somras så fick jag en anledning att uppgradera. Jag ropade in en Canon 400D med batterigrepp och ett 18-55 objektiv. Gav runt 2800 för den men har sedan uppdaterat med lite objektiv, minneskort och en blixt. Jag är helnöjd och har nog tagit runt 3000 bilder redan, alla blir ju inte bra men det är det som är det fina med digitalt. bara att hålla ner, förr eller senare så blir något tillräckligt bra för att visa upp. 
inget illa om d40x men den har nog ersatts av D3000 idag.(har själv haft en d40x en gång i tiden) 
Jag skulle nog välja en begagnad nikon D3000 det anser jag vara en bra nybörjarkamera.
vilket objektiv avgörs av vad hon är intresserad av att fotografera.
Köp nikon d3100 bra nybörjar kamera som filmar hd 1080 24b/sek!
Har en sådan o är grymt nöjd! billig sen är det bara att köpa till objektiv.
Det är ju objektiven som gör bilderna kan man säga=)
Utan att vara någon expert skulle jag säga att bildkvaliten styrs lika mkt av kamerahuset.. Vilken sensor man har t.ex..
Jag har själv ingen D3000 men rekommenderar den eftersom det är en billig kamera att börja och lära sig på. den ska vara uppföljaren på D40..
Men sen givetvis styr ju budgeten. Men att köpa ett beg. kamerahus är inga problem.. Pengarna räcker ju till mer då..
Annars finns ju CANON.. de e oxå bra skit.. jag handlade en beg EOS 350 som jag e rysligt nöjd med.. iofs inte till att filma med.. men för 2000kr så behöver man inte vara så rädd om den=orolig när det händer något....
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Övrigt köp/sälj » systemkamera
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.