Jag hade inga laserskurna gavlar när jag kortade min framvagn, men eftersom rören sticker ut ca 25mm från gaveln, så ger originalgavlarna samma mängd avsmalning på vardera sida maximalt. Anledningen till att köra med laserskurna plattjärn är om man vill smalna mer då dessa är tunnare. Mina gavlar har fått lite rostlagning och man kan nog räkna med att det ofta är orsaken till att folk väljer "plattjärn" istället för att laga originalen.
Men eftersom jag förstod Lars T här högre upp som att man kan kapa av ytterändarna på en splitt (men inte bay) så antog jag att jag gjort den onödigt långa vägen och korta på mitten istället för längst ut. Men jag blir lite förbryllad för samma "recess" finns ju på splittarna, eller tänker jag på fel sak nu?
Jag slipade iaf upp svetsarna som håller röret vid gaveln, kapade röret inne vid centrum (eftersom en sänksats ändå skulle dit) och flyttade in röret så änden låg dikt an mot gaveln. Allt detta gjorde jag i bänk och det blev rakt. Kanske hade jag tur, men det var så jag gjorde.
Försökte hitta en bild som är så pedagogisk som möjligt, men det är väldigt mycket detaljstudie och svårt att få en överblick:
3e jan 2008

Självklart kan man korta mindre än hela utsticket på rören, men förfarandet är detsamma.
Förresten droppspindlarna du har är de till tidig eller sen bay? Blir det widefive eller skivor, eller både och?
Edit: Jag är en av hädarna, men det vet du ju redan,
jag vill bygga om min framvagn för att kunna smalna mer då hjulen tar i skärmkanterna. Tycker det är snyggt med mer gummi och då måste man korta mer än bara 25mm, iaf med eftermarknadsfälgar. Den smalare spårvidden är en oundviklig bieffekt och inte önskad i sig, det är körbarheten i det okörbara man är ute efter. 
Grinder and paint, makes me the welder I ain't