1

Hej!

Jag är precis ny här på forumet och ny bubblaägare. Har köpt en bubbla från 65 som jag söker navkapslar till. Som jag har fattat det som så sitter det fattigmans Porschefälgar på den från 66-67. Jag och min blivande fru har tänkt åka med bilen på vårat bröllop nästa helg och hittar inte att man kan köpa nya navkapslar någonstans. Finns det någon här som säljer eller vet var man kan få tag på dem?

Tacksam för snabbt svar. ICQ/ab  ICQ/bs

Mvh Markus

Post's attachments

received_2854587118128070.jpeg, 43.11 kb, 416 x 750
received_2854587118128070.jpeg 43.11 kb, 140 downloads since 2021-08-01 

2

Tyvärr går det inte att ha 66-67 navkapslar framme på 65 och äldre eftersom navet på trumman sticker ut längre än på 66-

3

Jaha. Där ser man. Tack för svaret. Finns det någonting annat man kan göra för att få det att se lite bättre ut eller är det att fixa orginalfälgar till den sen?

4

Var bor du? Tänkte om du ville låna en uppsättning kapslar för bröllopet.

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

5

Bor utanför Norrköping. Men som jag fatta det så finns det inte navkapslar som passar med den här kombinationen av fälg och nav eller?

6 Senaste redigerad av Bergau (2021-08-05 00:20:42)

markus.aber skrev:

Bor utanför Norrköping. Men som jag fatta det så finns det inte navkapslar som passar med den här kombinationen av fälg och nav eller?

Det finns kapslar till 66a fälgar. Dock är de betydligt plattare än 65 och äldre. Men de är fortfarande i krom och med VW märke.

Dock vet jag inte om de kommer slå i fettkoppen. Med tanke på att din bil är äldre än fälgarna.

Braumeister i Oldtimer Oldspeed Club

7

Men behöver du kapslar då?
Snyggt som det är med fina dala-porsche mot svarta trummor!

Buy the ticket, take the ride... - HST