1

Tänkte beställa bakljusglas m armatur från Vee Dub Parts,men hamnade i en situation där frakten nästan blev lika dyr som
varan...kollar härmed om någon skall beställa något därifrån eller har lust att dela frakt med mig då frakten inte verkar påverkas av mängden varor som skickas..
http://www.vwparts.net/211945241AE.html

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

2

Tänk på att moms och tull tillkommer på både varans och fraktens värde.

3

Gör knappast saken bättre,men gör det mera angeläget att samarbeta...,men helt rätt,det ska man tänka på!

late,
in love,
and a little drunk..

4

Då är det kanske bättre att handla i Europa (England, Tyskaland, Holland).

VW TYP1 1974 (1300S)       BMC 850 Pickup 1965       AUSTIN SE7EN  1959

Modern cars are nothing but visual pollution !

5

Ska det vara nån ide att handla från USA så måste man handla för minst 8-10.000 spänn.

6

Har någon av er sett denna typ med metallsarg till salu i England eller Holland eller dylikt..tacksam för tips...

late,
in love,
and a little drunk..

7 Senaste redigerad av rogga (2011-11-23 16:32:20)

http://www.classicvw.se/bakljus-t2-62-7 … cts_id/874

Här kanske?
Är ingen busskille.... Så det kanske inte är vad du söker....

eller glas och krom....
http://www.classicvw.se/bakljusglas-t2- … cts_id/911

8

nog är det vits att handla mindre order allt. handlat massor av ggr för 3-5000 å betalat mellan 50-70 procent av vad det skulle gått på i sverige. handlar i princip inget här om jag inte måste.

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

9

Jag har tänkt beställa där flera gånger men varje gång har det blivit billigare att beställa i Sverige, när man lägger på frakt moms och tull.

men när jag beställde grejerna till nya motorn så blev det ca 25% billigare med att inkluderat men då handlade jag ju för över 10000  Default/lol  jag tycker det verkar vara större skillnad på priserna för motordelar där och hemma än på resten av delarna.

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

10

Man får väl alltid kolla runt lite och väga pris mot kvalitet, jag har ofta hittat bäst priser från England. Nyligen köpte jag bromsdelar till buss och de kostade mindre än hälften av vad de skulle kostat i Sverige, inkl frakten.

pompejus - jag har inte hittat bakljus med metallsarg nån annan stans, bara plast.

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

11

robbanonline skrev:

Man får väl alltid kolla runt lite och väga pris mot kvalitet, jag har ofta hittat bäst priser från England. Nyligen köpte jag bromsdelar till buss och de kostade mindre än hälften av vad de skulle kostat i Sverige, inkl frakten.

pompejus - jag har inte hittat bakljus med metallsarg nån annan stans, bara plast.

Ja,pundet har ju sjunkit till en ganska låg nivå men frakten är i vissa fall tyvärr rejält dyr!

12

pompejus skrev:

Har någon av er sett denna typ med metallsarg till salu i England eller Holland eller dylikt..tacksam för tips...

Jag har köpt bakljus av en kille i Brasilien några gånger.Bra priser och frakten är MYCKET billigare än från USA.Kommer tyvärr inte ihåg vad han heter eftersom det var nåt år sen nu.

13

Ska man handla från USA så är det alltid mycket billigare att få det skickat med USPS än UPS. Jag köpte en rostfri propeller till min Merc av en privatperson. Jag gav $250 för proppen och UPS skulle ha $230 för att skicka hit den, USPS ville ha $60!

En del firmor verkar ha avtal som gör att de bara skickar med UPS och då blir det kostsamt.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

14

Jag och en kompis beställde grejer från Isp West, i deras webshop står det att de bara skickar med Ups och det skulle ju bli helt sanslöst dyr frakt.
Kompisen frågade dem om de kunde skicka med Usps istället och det gick bra, så jag kan tänka mig att säkert fler firmor kan göra detsamma de vill ju trots allt sälja grejer till oss.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

15 Senaste redigerad av lowang (2011-11-23 20:33:28)

Menar du den här:
http://www.classicvw.se/kromring-baklju … cts_id/893

Jag har 2 euro glas som är till för kromsarg som  du kan få om du betalar frakten

Ät gul snö, det kan vara öl.

16

Tack allihopa för input,men det verkar lösa sig...härligt med mycket svar på fråga,uppskattas! ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..