1

Tänkte bara meddela att deras katalog nu går att beställa.

// Stoffe // Camp bay 72 AKA Dr Cox
Ragtop 60 No name

2

Har den inte gjort det innan med?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

3

Ej säker. Såg i dag på hemsidan att man kan beställa den nya nu för att den snart är klar.

Ragtop 60 No name

4

Jahaja...ja den gamle är väl 10 år gammal.

5

Räcker det med 10år ICQ/ab

Nu väntar vi bara på en webbshop....

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

6

http://www.vwcustomspeed.com/katalog.html

Ragtop 60 No name

7

Den webshopen är lika ofta uppdaterad som katalogen ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

8

Haha jo har märkt de. Händer inte mycke där heller.

Ragtop 60 No name

9

lowang skrev:

...men det de saknar i fräsig hemsida och katalog kompenseras mer än väl av enorm kunskap och erfarenhet. På den punkten är det ingen som slår dem  ICQ/ab

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

10

Jo, jag slår dom på splitbussar. Ingen är fena på dom där längre sen jag slutade där.

11

25hpman skrev:

Jo, jag slår dom på splitbussar. Ingen är fena på dom där längre sen jag slutade där.

x2

12

Peter S skrev:
lowang skrev:

...men det de saknar i fräsig hemsida och katalog kompenseras mer än väl av enorm kunskap och erfarenhet. På den punkten är det ingen som slår dem  ICQ/ab

Blaha!!

13

Beställde katalogen igår ICQ/ab

14

Jag tror säkert csp är bra killar.
Jag har aldrig varit i kontakt med dom.
Å de är väl lite pga att jag kom in i folkvagns världen nu under datortiden.
Jag har csps gamla katalog hemma.

Men classics hemsida (å framförallt priser) tilltalade mig mera när jag började handla delar.
Eller först var de dalhems.

Nu är man aldrig in på csps sida längre eftersom den inte uppdaterats på evigheter. Å då glömmer man bort
dom när man ska handla delar.

Så en hemsida som uppdateras är nog ganska viktig nu för tiden.
Visst dom som varit med å vet att de är bra grejer å bra servis handlar nog där.
Men vi som är "nyare" i gemet är nog svårare för csp att få som kunder.
Oavsett hur bra dom är om man ringer dit.

Kommer beställa nya katalogen å hoppas dom skärper sig å uppdaterar sidan

15

Visst är det bra med en bra uppdaterad hemsida med webshop och allt men om man behöver diskutera fram vilken list i vilken kvalite till vilket pris man behöver till sitt objekt så finns inget annat än den gamla hederliga luren som gäller. CSP har flera olika kvalitéer än vad syns i katalogen, prislistan innehåller långt fler detaljer. Personlig service funkar även på 2000-talet.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

16

jag anser att csp är bra, men dyra. Dock har de alltid haft det jag behöver i lager och det ligger ~1 timme hemifrån, dvs PANIK-grejer ordnades på 2½ timma.
classicvw är i mina ögon suveräna, men jag är också gammal trogen kund där och beställer inte via nätet (tycker om personlig kontakt och Mauri är alltid trevlig att surra vw med). Ringer man dessutom vid rätt tid ligger grejjerna på posten dagen efter.
sen har vi dalhems... har ingen åsikt annat än att det vid min enda beställning därifrån tog 4 arbetsdagar till det kom fram.
nu finns ju vwimporten också, har ännu inte handlat av dom.

www.beachbuggy.se - buggyforum för buggyälskare
vagnpark:
Röd buggy -67 ,Blå buggy -67, Vit/blå/svart buggy -69 under uppbyggnad

17

En webbshop är nog bra för dom som vet exact vad dom skall ha. Nu finns det ju en uppsjö av olika varianter på likartade delar +olika kvaliteter. Man kan lätt läsa sig till på detta forum att många knappt vet vilken typ av framvagn dom har än mindre vilken motor och växellåda. Jag ser framför mig en situation där delar åker fram och tillbaka mellan kund och företag när noviser beställer fel grejor. För mig är också den personliga servicen med kunnande en viktig del. jag tror även att Per klarar det mesta även på splittbussar fast 25hp inte jobbar kvar. För mig är det en gåta varför alla pratar om att delar till VW är dyra. Dom kommer att bli dyrare men jämför med delar till chipptrimmade BMW och Japsbilar är våra delar snorbilliga. Fyra kolvar och cyllar för under 3000 är otroligt billigt. Kanske därför det inte finns att få tag i. Skulle vara roligt att utreda vad en del får kosta när VWfolk börjar tycka att det är för billigt. Custom har för det mesta delarna hemma vilket kostar att lagerhålla. Var hos en volvohandlare här om dagen. Dom hade inte ens tändstift till b23 hemma. skulle ta tre arbetsdagar. Support youre local dealer or youre local dealer will not be local.

18

Jag skulle aldrig drömma om att rekommendera csp.Ett företag som blåser en förstagångskund är inte värda att nämnas över huvud taget. Förutom att jag blev av med delar för ca 2.500 kr i dagens penningvärde så tog leveransen 4 veckor.
Men...Det kanske är jag som är negativ eftersom många tydligen gillar att handla där.

19

Svwerker skrev:

Visst är det bra med en bra uppdaterad hemsida med webshop och allt men om man behöver diskutera fram vilken list i vilken kvalite till vilket pris man behöver till sitt objekt så finns inget annat än den gamla hederliga luren som gäller. CSP har flera olika kvalitéer än vad syns i katalogen, prislistan innehåller långt fler detaljer. Personlig service funkar även på 2000-talet.

Absolut funkar personlig service på 2000-talet men det är en förutsättning ingen konkuransfördel och kan aldrig i mina ögon ersätta en sida på nätet där man i lugn och ro kan kolla upp priser, vad som finns i lager och se bilder på delarna... handlar betydligt mindre från CSP av just den anledningen. vet jag något jag behöver som kommer vara beställningsvara över allt så skjuter jag iväg ett mail till csp, dalhems, folkabiten, classic och h2m... csp faller varje gång på pris.

20

Har börjat handla hos Classic Up North och blir nog kvar där,man blir fantastiskt väl bemött och trots att det strulat lite med
att få rätt grejor så fixar dom det utan onödigt trassel.Mauri och Jonny vet hur man ska hantera sina kunder och lägger ned lite tid på att få dem nöjda,inte många idag som jobbbar så...

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

21

pompejus skrev:

Har börjat handla hos Classic Up North och blir nog kvar där,man blir fantastiskt väl bemött och trots att det strulat lite med
att få rätt grejor så fixar dom det utan onödigt trassel.Mauri och Jonny vet hur man ska hantera sina kunder och lägger ned lite tid på att få dem nöjda,inte många idag som jobbbar så...

Många klagar av nån anledning på Dalhems,men jag har varit kund där i 20 år utan att ha haft en enda anledning att klaga...Men folk är ju olika och det respekterar jag...

22

stickan skrev:
pompejus skrev:

Många klagar av nån anledning på Dalhems,men jag har varit kund där i 20 år utan att ha haft en enda anledning att klaga...Men folk är ju olika och det respekterar jag...

Jag stör mig på att de inte har något i lager, någonsin! och ska jag vänta två veckor på delarna tar jag hellre hem det själv på en vecka och det blir billigare, jag vet inte hur ni andra räknar men jag det blir alltid billigare att ta hem det själv från usa för mig (ja! inkl frakt, moms och tull)... Dalhems var också varit lite sura på att ta tillbaka delar som är fel "vi beställde ju hem den till dig... det blir ju lite svårt... ska kolla upp vad som gäller" fick jag höra när delen som jag beställde var sönder när den kom. slutade med att den ligger på hyllan fortfarande och inga pengar tillbaka.

23 Senaste redigerad av Nobbe (2011-11-24 12:49:55)

Lurv skrev:
stickan skrev:
pompejus skrev:

Jag stör mig på att de inte har något i lager, någonsin! och ska jag vänta två veckor på delarna tar jag hellre hem det själv på en vecka och det blir billigare, jag vet inte hur ni andra räknar men jag det blir alltid billigare att ta hem det själv från usa för mig (ja! inkl frakt, moms och tull)... Dalhems var också varit lite sura på att ta tillbaka delar som är fel "vi beställde ju hem den till dig... det blir ju lite svårt... ska kolla upp vad som gäller" fick jag höra när delen som jag beställde var sönder när den kom. slutade med att den ligger på hyllan fortfarande och inga pengar tillbaka.

Mina recenssioner av återförsäljare av vw delar som jag handlat / handlar av:

* betyg 5 Classic vw upnorth :
Bra webshop som man enkelt hittar i.
De försöker verkligen göra sina kunder nöjda och har vad jag tycker helt ok priser!

* betyg 4 VWcustomspeed:
Dålig webshop som är svår att hitta i => lika bra man ringer ICQ/ad
Men jag ger jag bra recenssioner, de har alltid varit bra att handla med och jag är en nöjd kund där.

* betyg 1 Dalhems:
Använder inte deras webshop för de missköter sig!
Hutlösa priser jämfört med ovan återförsäljare.
Otrevliga på telefonen när de blir strul.

VW HusBuss -64 | VW Buggy -67 | VW 2176cc Oval -56

24

Beställer nästan alla mina delar från Dalhems och det har aldrig krånglat, någon gång har en vara inte funnits i lager men då skickade dom det som fanns och efter ca 1 och halv vecka fick jag en avi från posten att jag hade nåt att hämta och då bjöd dom även på frakten för den varan som kom(!) Trevlig support också, snabba på mailsvar och bra telefonkontakt.

Classic har jag tyvärr haft strul med de senaste gångerna på grund av långa leveranstider, felet kanske inte ligger hos dom dock. Annars toppentrevliga killar och tillmötesgående!

Vwimporten testade jag för ett tag sen och det funkade bra, tyvärr så fuckade Bussgods i Gävle upp sig (Inte första gången) och meddelade inte när paketet kom så fick gå och trampa. En funktion där man kan ta del av kollinummer så man kan följa paketet vore bra, det gäller alla sidor!

25

Olzzon skrev:

Beställer nästan alla mina delar från Dalhems och det har aldrig krånglat, någon gång har en vara inte funnits i lager men då skickade dom det som fanns och efter ca 1 och halv vecka fick jag en avi från posten att jag hade nåt att hämta och då bjöd dom även på frakten för den varan som kom(!) Trevlig support också, snabba på mailsvar och bra telefonkontakt.

Classic har jag tyvärr haft strul med de senaste gångerna på grund av långa leveranstider, felet kanske inte ligger hos dom dock. Annars toppentrevliga killar och tillmötesgående!

Vwimporten testade jag för ett tag sen och det funkade bra, tyvärr så fuckade Bussgods i Gävle upp sig (Inte första gången) och meddelade inte när paketet kom så fick gå och trampa. En funktion där man kan ta del av kollinummer så man kan följa paketet vore bra, det gäller alla sidor!

Tyvärr så finns det ingen sida där man kan spåra Bussgods..Inte ens deras egen tracking-sida funkar ju.. ICQ/ac Man kan i bästa fall se när godset är inlämnat,men sen får man inga flera upplysningar.