1

Hur kollar man tändningen på en T2 -77 med 2L insprutning när det inte finns några markeringar ICQ/bm  ICQ/bm

2

Rev800 skrev:

Hur kollar man tändningen på en T2 -77 med 2L insprutning när det inte finns några markeringar ICQ/bm  ICQ/bm

Vad har du för remskiva? Stoppa ner en ståltråd brukar jag göra med lite böj i tändstiftshålet på 1:an så be din kompis snurra lite på remskivan när du vet att du är i närheten av tändningen på ettan och när du känner kolven ta i ståltråd snurra sakta tills du känner i ståltråd att kolven vänder ta en liten markering på blocket där du känner att den inte trycker mer sen en där den lämnar för att gå ner igen sen däremellan ungefär har du tdc. Sen gör en markering mittemot den markeringen som du nu gjort på blocket på remskivan också om du inte har några markeringar alls. Sen är en cirkel 360 grader så då kan du ju räkna ut med omkretsen på remskivan vad graderna blir och markera upp på remskivan. Vet inte om detta är exakt med jag har gjort qå på min och det har funkat för mig  ICQ/bs

2256 typ 4 buggy -66