Hej min man köpte för några år sedan en vw bubbla -68 cab men inte cab i original. Han gick tyvärr bort för två år sedan o nu står den bara här i garaget. Han skulle lackera den o slip jobbet va klart. I dag hade jag en kille ute som vill ha 40000kr för att lackera den, laga rost fixa fälgar o sätta ihop den till mig.
Han menar att även om den inte är original cab så kommer den kunna vara värd 150000kr när den är klar. Stämmer detta ? Vill gärna veta innan jag lämnar in den
Hej Linda!
Tråkigt att höra! Men kul att du vill fortsätta med hans projekt 
För att kunna bedöma lättare så skulle bilder på projektet vara bra, så kanske någon av oss här kan uppskatta om det är rimligt.
mvh Elias
Håller med Eskil här, men en hemmacabbad -68 är jag tveksam om den ens skulle vara värd dom 40´...men bild lär man nog se för att kunna uppskatta 
Jag skulle sälja den som den är då gör du minst förlust.Pengarna som du investerar nu får du aldrig tillbaka eftersom det ej är en original cab.
Ok tack för råd
Sen är det ju helt upptill vad Lindas mål med projektet är. Att färdigställa en bil för att köra på ljumna sommarkvällar kan vara ovärderligt.
Att lägga många tusen på en bil är nog något alla här på forumet gör 
Men som Grubban säger, ska du färdigställa för att sen sälja så lär du inte få tillbaka investeringen.
Lycka till!
Om den inte är ombyggd med original cabdelar, så blir det nog svårt att komma över 100 tusen.
Så på det sättet är det inte värt det.
Men vill du ha den som ett minne av din man , så är det säkert värt de fyrtiotusenn.
Det jag skulle göra är att be om referenser, av den som skall göra jobbet.
För det är ju rätt mycket pengar, men ett bra jobb kostar det minst.
Men då han säger 150000kr i värde så verkar han inte ha så mycket koll (Tyvärr).