Nu har även baksätet åkt på plats! Lägger ut en före och efterbild. Hittade även en bild som talar om vart fjädern ska sitta under framstolarna.
76 2021-06-20 20:58:24 Senaste redigerad av Vw 1302 LS 1972 (2021-06-21 05:11:49)
Det blev Hagmans karosserikitt och stenskottsbody över i hjulhusen mellan skärm och kaross så nu är det tätat och klart. Fick även hem de kromade fälgarna jag beställt. Empi 8 ekrars krom fälgar 5,5 15” ET30 och de verkar sitta fint, väntar nu på nya däck.
Propert
79 2021-07-02 04:40:36 Senaste redigerad av Vw 1302 LS 1972 (2021-07-02 04:41:18)
Propert
Tackar!
Blir ju kanon.
Blir ju kanon.
Ja det blir bra och premiärturen är närmare än någonsin
Jag har problem med att de nedre bromsvätskeslangarna fuktar i ändarna. Jag har köpt från 2st olika handlare men båda var mycket trånga och svåra att trycka på över rören. De var jäkligt tighta och nu har även denna omgång sprungit läck. Vad använder ni andra av er för slangar som fungerar? Tack på förhand!
Blev mycket nöjd med Empi 8 ekrars krom fälgar 5,5 15” ET30 fälgarna med 165R15 däcken med vit 20mm rand. De sitter som en smäck och nu har jag även bytt bromspåfyllnings-slangarna från behållaren via rören ner till huvudbromscylindern. Jag ställde frågan till de otroligt vw kompetenta Custom Speed&Parts och de sa att tyvärr är det skiftande kvalitet på de slangarna som olika firmor säljer som inte håller måttet. Den slangen dom hade har de själva testat och utvärderat så nu hoppas jag det håller tätt.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
85 2021-07-30 14:02:47 Senaste redigerad av Vw 1302 LS 1972 (2021-07-30 14:06:48)
Har äntligen fått ordning på läckande bromsvätskeslangarna. Visade sig att de nya slangarna från custom speed&parts var bra men det läckte ändå på de nedre slangarna, visade sig att det var lite skägg kvar på plastanslutningarna ner i huvudbromscylindern som gjorde att det sipprade ut vätska längst ner vid slangarna och slangarna sög sedan upp vätskan så därför var slangbitarna blöta. Beställde även nya plastanslutningar så blev det toppen
Lite mer bling bling har tillkommit samt jag har gått bet på cabställningen med div mått som jag inte vet exakt vad de ska vara så jag har nu tagit beslutet att roa mig med annat som jag kan och har lämnat iväg bilen till Fahlke Classic Car i Åmål som har kompetensen och erfarenheten och de ska hjälpa mig med ställningen och caböverdraget mm. Nu väntar jag på att den ska bli klar och det blir lite fina dagar i höst då jag kan besiktiga samt äntligen ut och rulla lite
Lite montagebilder under tiden cabben kläs.
Nu är det riktigt nära, återstår bara lite småfix framöver i det stora hela innan besiktning
Ser bra ut.
Trevligt att se framstegen, bra gjort.
Ser bra ut.
Tackar
Trevligt att se framstegen, bra gjort.
Tackar, ja det är minst lika kul i verkligheten att se att det börjar bli klart Ska bara se hur jag ska göra med automatchoken som strular lite, har hört att flera kopplat ur den.
Riktigt fint bygge du gör, imponerande.:)
Riktigt fint bygge du gör, imponerande.:)
Premiärturen och besiktningen utförd med beröm till nästa gång 2099
Det har varit ett stort projekt men nu är det skönt att den är klar! Var en otroligt skön känsla att köra nedcabbat på hemvägen
95 2021-09-09 16:22:15 Senaste redigerad av Grubban (2021-09-09 19:15:47)
Fantastisk och stort grattis.
Guldstjärna
Trevlig milstolpe.
Grattis, bra jobbat.
Som jag skrivit innan , jag är såld på färgen på din cabb , och ett otroligt jobb som du har lagt ner på
den ,
Imponerande!
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Fantastisk och stort grattis.
Tack så mycket, känns
Guldstjärna
Trevlig milstolpe.
Tackar