Är det någon som råkar ha eller har lust att ta en bild på hur den lilla gummitätningen ska sitta på en cab (den med 2 skruv i), det känns inte riktigt som att det passar helt 100:a.
51 2021-04-11 08:07:36 Senaste redigerad av Vw 1302 LS 1972 (2021-04-11 08:20:56)
Inte hundra på vilken som är höger respektive vänster av de främre.
De gamla är töjda och trillar bara dit, de nya får man dra lite i.
Angående skraplisterna tycker jag det är lättare att montera innan montering av rutor.
Vaselin på den inre så glider den dit lättare, börja med nederkanten.
Inte hundra på vilken som är höger respektive vänster av de främre.
De gamla är töjda och trillar bara dit, de nya får man dra lite i.
Angående skraplisterna tycker jag det är lättare att montera innan montering av rutor.
Vaselin på den inre så glider den dit lättare, börja med nederkanten.
Tack så mycket för svaret Nicke!
Ja då var det så jag hade den men jag tyckte den blev så pressad när väl rutan var uppvevad. Alltid bra med bilder och jag håller med dig ang skraplisten, vaselin är bra grejer samt mycket lättare att montera den innan
54 2021-04-11 17:29:19 Senaste redigerad av kisavw (2021-04-11 17:30:50)
På min 65a cabb var det inga större problem med dom gummi detaljerna !
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Bra jobbat, du är i samma fas som jag var i i april förra året. Sätta ihop alltihop efter lack är kul
Det verkar vara väldigt varierande passform på gummidelar tyvärr. Vet inte riktigt hur jag lägger in bilder här på forumet men om någon upplyser mig kan jag posta på hur det ser ut.
Snygg färg också, väldigt lik min Anconablå L97B.
1303 cab -78
56 2021-04-13 17:39:42 Senaste redigerad av Vw 1302 LS 1972 (2021-04-13 17:44:26)
Bra jobbat, du är i samma fas som jag var i i april förra året. Sätta ihop alltihop efter lack är kul
Det verkar vara väldigt varierande passform på gummidelar tyvärr. Vet inte riktigt hur jag lägger in bilder här på forumet men om någon upplyser mig kan jag posta på hur det ser ut.
Snygg färg också, väldigt lik min Anconablå L97B.
Tack! Ja nu är det roligare men mycket att kolla och efterforska hur det satt monterat. Ja det har jag märkt att beroende på var man handlar gummilister och reservdelar så är det olika passform. Kul, har du hunnit färdigt med din cab? Jag fick till listerna rätt bra tycker jag så det är lugnt med bild men tack ändå. Först får man skriva lite text sedan förhandsgranska och då kan man välja bild att sedan tanka upp
Det verkar som gummibitarna skiljer sig åt på 1302 och 1303 ändå...
Här är hur det var för ett år sedan jämför med nu...var tvungen att testa med bilderna
1303 cab -78
Det verkar som gummibitarna skiljer sig åt på 1302 och 1303 ändå...
Här är hur det var för ett år sedan jämför med nu...var tvungen att testa med bilderna
Tjusigt!
Bit för bit faller på plats, har fått ordning på bakrutorna med lister och dörrsidor mm Mattorna har limmats på plats och jag har nu börjat med eldragningen.
Fint som snus.
Fint som snus.
Tack, ja det tar sig sakta men säkert
Har fått dit höger dörr med innanmäte och nya lister idag.
Nu har jag justerat in springan mellan dörr och kaross samt justerat in dörrarna så nu känns det bra så långt. Använde 10mm gummimellanlägg under baksätet och 18mm innanför hjulhusen mellan karossen och bottendelen och då blev jag nöjd med springan.
Har fått dit höger framskärm och den passade kanon men däremot vänster framskärm har jag fått kämpa med en hel del då glipan blir några mm för stor mellan 2 skruvhål och då täcker inte kederlisten riktigt så jag vet inte riktigt hur jag ska få till det men det ordnar sig alltid till slut Det är bara att mosa vidare....
Snyggt jobbat.
Snyggt jobbat.
Tack detsamma!
Det grejas lite pö om pö och det har blivit lite överallt för att få bitarna på plats, snart så går det att testa av det nya elsystemet samt provstarta tror jag. Det har varit mycket jobb att få dit skärmarna, 2st passade jättebra medan de 2 andra ska lackeraren kolla lite på. Motorluckan är injusterad och på plats . Det jag funderar mest på är var man kan få tag i likvärdig rörisolering runt värmerören under baksätet, de jag har är rätt så dassiga så jag känner att jag skulle vilja byta ut de. Är det någon som har bra koll på vart man kan köpa det samt hur ska den grova fjädern vara fäst under framsätena
Samt en bild på framskärmen som håller på att få belysning och några bilder på cab-delarna till suffletten som rätar ut sig lite från kartongerna.
68 2021-06-15 09:03:47 Senaste redigerad av Vw 1302 LS 1972 (2021-06-15 09:06:16)
Renoveringen går sakta framåt mellan några frågetecken som behöver rätas ut samt målning av huset. Bubblan är uppstartad och elsystemet avprovat så det känns som en milstolpe som är nådd
Tyvärr har jag ingen sparad bild på hur T-korset ska kopplas ihop. Tydligen så har 1302 årsm 71-72 en bränsleavskiljare och tot 2st t-kors. Det ena t-korset sitter vid tankpåfyllningen. Vad jag kan se på bilder så ska den gula slangen gå ner i samma hål som rören till bromsvätskebehållaren men sen..? Vart ska den anslutas?:)
Det kanske finns någon vänlig skäl som har en orörd 1302:a som kan ta någon bild eller någon som har skruvat med samma bränslesystem?
Sedan efter ihopskruvandet av de nya skärmarna så tycker jag att däcken sticker ut aningen utanför skärmarna. Det som sitter på nu är 5,5” plåtfälgar och 165/80R15. De är märkta 5,5” 72/7. Frågan är om de går igenom bes eller om jag måste skaffa smalare däck alt 4,5” fälgar men det verkar mycket svårt att få tag på just nu. Även reservhjulsfälg sökes 4,5” 15”. Är det någon som har 4,5”-15” fälgar med ET34 eller tex fina chromefälgar eller aluminiumfälgar att sälja som tror er veta skulle passa min bil tas tacksamt emot.
69 2021-06-15 09:50:04 Senaste redigerad av Mr 56 (2021-06-15 14:10:16)
Hittade den på The Samba.
Slitbanan sticker ju inte ut, så jag är rätt säker på att det är lugnt.
Hittade den på The Samba.
Slitbanan sticker ju inet ut, så jag är rätt säker på att det är lugnt.
Oh tack för den bilden och för mycket snabbt svar, det ser ut som nr 32 slangen mynnar ut i luften via 3A.
Okej så det är slitbanan som räknas som utstick.
När det kommer in en sådan fin renoverad bubbla så betvivlar jag att dom gnäller om dom däcken.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
När det kommer in en sådan fin renoverad bubbla så betvivlar jag att dom gnäller om dom däcken.
Haha tack! Nä det löser sig alltid
Det går framåt! Trevligt med dina uppdateringar! Har du monterat alla gummilister i dörrarna ?
Jag bytte allt på min 65a cabb så nu har jag svårt att öppna dörrarna inifrån , troligtvis beroende på listerna
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
Det går framåt! Trevligt med dina uppdateringar! Har du monterat alla gummilister i dörrarna ?
Jag bytte allt på min 65a cabb så nu har jag svårt att öppna dörrarna inifrån , troligtvis beroende på listerna
Ja det gör det:) vad roligt att höra
Jag har monterat dörrlisterna och det var lite svårstängt ibörjan men nu är det inga problem att öppna varken utifrån eller inifrån när dörrarna har fått varit stängda och stått till dig ett tag. Hoppas du får ordning på det.
Nu har jag fått de sista skärmarna från lackeraren och nu passar det fint Har fått dit höger fotsteg också samt bagagehuven ska injusteras lite. Jag funderar på om jag ska rugga upp ytan mellan innerskärmkanten och karossen på alla 4:a skärmar och lägga på karosserikitt samt måla med body över skarvarna för att hindra vatten och smuts att tränga in underifrån eller hur har/hade ni andra gjort? Idéer och förslag mottages gärna.