Jag nitade om mina lister efter byte av gummi.
Köpte på Bahaus .
Rapid säljer nitar som funkar bra och bygger inte ngt så det var inga problem vid montering.
Håller på med min 65a cabb.
Tack så mycket för infon, det ska jag kolla upp
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Helrenovering bubbla cab 72
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Jag nitade om mina lister efter byte av gummi.
Köpte på Bahaus .
Rapid säljer nitar som funkar bra och bygger inte ngt så det var inga problem vid montering.
Håller på med min 65a cabb.
Tack så mycket för infon, det ska jag kolla upp
Nu är Silent coat plattorna på plats i golvhalvorna plus att jag var sugen på att testa om stolarna passade och det gjorde dom
Snyggt jobbat. Lätt lagt eller hur?
Snyggt jobbat. Lätt lagt eller hur?
Ja det var rätt smidigt faktiskt, känns som det kan ta bort mycket buller. Tack detsamma, det tar sig sakta men säkert. Har du tänkt att lägga body under golvet eller ska du köra med endast lack?
Det där blir kalasbra. Snyggt jobbat.
Det där blir kalasbra. Snyggt jobbat.
Tackar, ja det är roligt när bitarna börjar falla på plats.
Nicke skrev:Snyggt jobbat. Lätt lagt eller hur?
Ja det var rätt smidigt faktiskt, känns som det kan ta bort mycket buller. Tack detsamma, det tar sig sakta men säkert. Har du tänkt att lägga body under golvet eller ska du köra med endast lack?
Jag sprutade på tröskelmassa innan lack.
Vw 1302 LS 1972 skrev:Nicke skrev:Snyggt jobbat. Lätt lagt eller hur?
Jag sprutade på tröskelmassa innan lack.
Det var ett smart drag!
Har nu bytt gummilister runt alla sidorutor då de var torrspruckna, använde mig av glidex och det funkade kanon
Nu har underdelen fått sig en omgång av stenskotts-body och det känns Har även passat på medans bilen är uppställd på sidan att måla på 2omgångar Temalac FD50 så nu känns det som ett riktigt bra skydd för plåten.
Snyggt, det blir bra.
Nu händer det lite grejer, har hämtat karossen från lackeraren. Beroende på ljus så kan man säga att färgen ändrar nyans lite. Jag valde en blå färg som är en annan vw originalfärg från de året som heter geminimetallic L96 E. Kul när bitarna börjar falla på plats, får fortsätta imorgon att docka ihop den hos kompisen.
Mycket snygg färg.
Tack, ja det kommer nog bli bra till slut och det är verkligen kul när del för del hamnar på rätt plats
Mycket snygg färg.
Ja det var inget lätt beslut då jag valde mellan den gräddvita originalfärgen eller den blåa. Det var dock den blåa färgen jag alltid har haft i bakhuvudet till en bubbla cab så det fick bli den till slut och det ångrar jag inte.
Nu är den helt ihopdockad och styrningen är på plats och vi har även luftat bromsarna så nu blir det strax kabeldragning.
Riktigt snyggt!
Riktigt snyggt!
Tackar, ja den blir nästan som ny
Nu kommer lite före och efterbilder. Har roat mig med att montera Silent Coat mattor i sittbrunnen idag så nu börjar det strax bli dags för de invändiga mattorna. Är det någon som rekommenderar att lägga något emellan silent coat och de invändiga mattorna just i sittbrunnen.
Jag limmade direkt på solent coaten. Använd ett bra kontaktlim.
Jag limmade direkt på solent coaten. Använd ett bra kontaktlim.
Tack, ja det låter ju smidigt
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Helrenovering bubbla cab 72
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.