Som jag avsluta i tidigare inlägg behövde rattstången ses över efter kortningen av ramen.
Blev inte fullt så farligt som jag trott från början, och gick smidigare än väntat faktiskt
Började med dom mindre förändringarna genom att korta dom anslutande splinade axeländarna på snäckan och rattstången och fräste nya stoppspår för bultarna.
Fästet för snäckan va fortfarande bara punktat, så där gjorde jag också en justering uppåt för att möta allt lite bättre och kortare.
Orginal hade kollisions axeln en hardyskiva monterad, som fick strycka på foten för ett kortare montage. Iom att jag kör servo hoppas jag det räcker som substitut
För att få knutförskjutningen rätt, snickra jag ihop en liten skiva i 4mm som binder ihop axeln med snäckan.
Avsluta med att göra en ny förskjutet fäste för ratt axeln inne i kupen. Så allt som allt blev ratten framskjuten några cm mot hur den satt innan.
Mycket provande och testande innan allt sitter, men som slut resultat blev inte sitt positionen speciellt påvärkad av utkomsten, så då får man va nöjd
De va de lilla denna gång, på återhörande! 
Post's attachments
Resizer_16717053447218.jpg 238.72 kb, 88 downloads since 2023-01-08

Resizer_16724169906010.jpg 242.54 kb, 87 downloads since 2023-01-08

Resizer_167241699060119.jpg 210.09 kb, 82 downloads since 2023-01-12

Resizer_167241699060120.jpg 230.99 kb, 88 downloads since 2023-01-12

Resizer_167241699060121.jpg 274.59 kb, 89 downloads since 2023-01-08
Projekt: Oval V8:an -57