Hittade denna fråga insänd till tidningen Motorrevy från 1955, om att trimma en 25 hästare.
Mina följdfrågor är hur mycket mer effekt blir det? Bättre vrid? Mer förbrukning?
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Trimningsfråga från 1955
Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Hittade denna fråga insänd till tidningen Motorrevy från 1955, om att trimma en 25 hästare.
Mina följdfrågor är hur mycket mer effekt blir det? Bättre vrid? Mer förbrukning?
Uttömmande i ämnet:
25 hästaren är inte den bästa motorn att börja trimma... små trånga kanaler som är svåra att porta och lågt grundkomp...
30 hästaren har då ett bättre utgångsläge.
Större kanaler som är något lättare att porta, 30 mm insugsventil och en högre grundkompression gör den lite trimmningsvänligare.
Jag fick ut 44 hästar med originalventiler, lite portade toppar, 32pbic förgasare, komp på 8 och en försiktigt omslipad originalkam 
25 hästaren är inte den bästa motorn att börja trimma... små trånga kanaler som är svåra att porta och lågt grundkomp...
30 hästaren har då ett bättre utgångsläge.
Större kanaler som är något lättare att porta, 30 mm insugsventil och en högre grundkompression gör den lite trimmningsvänligare.Jag fick ut 44 hästar med originalventiler, lite portade toppar, 32pbic förgasare, komp på 8 och en försiktigt omslipad originalkam

Sidor 1
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Typ1: KDF, Split, Oval » Trimningsfråga från 1955
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.