1

Hej,

Har funnit en intressant liten camper i Norge, vilket passar mig bra då jag bor där nu.
Det som jag däremot ser på bilderna är att det är en god del rost i kaross-skarvarna. Nu ska jag givetvis se på den innan eventuellt köp, men tänkte höra med er som äger och älskar dessa bilar först.
Utifrån bilderna i annonsen nedan, hur allvarlig tror ni att rosten är? Kan det fungera att slipa rent skarvarna eller behöver man svetsa in ny plåt för att få det bra? Nedtill på förarsidan ser det minst sagt tråkigt ut. Resten tycker jag inte ser hopplöst ut. Ser däremot ut som att fotsteget på förarsidan kommer behöva bytas ut framöver.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?f … =194189826

Detta är en bil jag, ifall det blir köp, tänkt använda ganska flitigt och har inte lust, eller egentligen möjlighet att påbörja en omfattande renovering. Men att slipa ner eventuell ytrost och åka runt i en fläckmålad buss skulle inte störa mig. Sedan kan man göra det ordentligt vid ett senare tillfälle. En rullande renovering så att säga.   

Sedan har den ju även rullat på en bit också. Hur pålitliga är dessa motorer generellt och vad annat bör man tänka på/se efter?

Kanske en lite märklig fråga, men hoppas ni kan hjälpa mig med er gissning och tips!

Vänligen
Niklas